Homo Bibel?

Mer
4 år 1 månad sedan #1232800 av MsTibbs
Homo Bibel? skapades av MsTibbs
Funderar på om man är inskränkt per definition om man är emot homosexuellt liv med hänvisning till Bibeln? Eller om man kan vara emot utan att hata/äcklas och ändå vara sympatisk?

Och kan man med hänvisning till Bibeln acceptera ett homosexuellt leverne? Jag känner en präst som vigde sin dotter som är bi, med en annan kvinna?
Mer
4 år 1 månad sedan #1232802 av Geta
Svar från Geta i ämnet Homo Bibel?
Det är nog strängare i frikyrkorna. De går mer efter Bibeln.
Mer
4 år 1 månad sedan #1232805 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Homo Bibel?
Efter att ha döpts i Jesu Kristi namn är vi inte jude eller grek, man eller kvinna, alla är vi ett i Jesus!
Mer
4 år 1 månad sedan #1232807 av Geta
Svar från Geta i ämnet Homo Bibel?
Man kan läsa ut vad som helst i Bibeln. Den motsäger ofta sig själv. Som fan läser Bibeln.
Mer
4 år 1 månad sedan #1232811 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Homo Bibel?
Sex utanför äktenskapet kallas otukt.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 månad sedan #1232812 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Homo Bibel?
Jag har sagt det förr: Bibeln är först och främst till för att man ska lära känna Gud och hans son Jesus. Den duger inte till att fungera som regelbok i livet. Det har nog många missat eftersom den kallas Helig.

Det behövs ingen Homo-Bibel. Gud har skapat oss och "felet" att typ 10% (?) inte är heterosexuella uppträder naturligt och har gjort sedan tidernas begynnelse. Det är synd (inte Guds vilja) att välja ha sex mellan samma kön om man är heterosexuell, det kan jag förstå för det kan sprida sjukdomar. Men, att Gud skulle hata homosexualitet eller andra -sexualiteter är något Bibeltolkare hittat på. Det står inte.

Prata inte med hat i munnen!