Helvetet

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237264 av Fantasio
Helvetet skapades av Fantasio
Tänk om det finns ett helvete. Där platsar diktatorer, om de har blod på sina händer. Mördare tror jag också kan hamna där. Om man som jag gjort en massa dumheter, men fysiskt ej skadat någon, kan man till och med då hamna i helvetet?

Kanske finns det en djävul och i så fall antar jag att det finns ett helvete. Men finner det näst intill otroligt att någon, Hitler inräknad, plågas i all evighet.

Man kanske hamnar i helvetet en period och sedan när man sonat sina gärningar får komma in i Himlen.

Vilka är dina tankar om helvetet?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237265 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helvetet
Jag tänker att det kan finnas ett helvete här på jorden.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237267 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Helvetet
Det stämmer att vissa människor lider. Sjukdomar, svält och annat. Men helvetet måste väl vara sju resor värre?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237289 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Helvetet
Jag har varit i helvetet på jorden - på sjukhusavdelningen i första psykosen. Och sjukhuskyrkan räddade mig, jag vuxenkonfirmerade mig efteråt.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237304 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Helvetet
En del säger att helvetet inte är en plats utan där inte Gud finns. Jag opponerar mig då Gud är allestädes närvarande. Så oavsett en speciell plats eller där Gud inte finns, så finns ändock Gud där med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237350 av memphis
Svar från memphis i ämnet Helvetet
Jag tror att helvetet/helveten existerar, men inte för att jag har nån egen insikt i frågan, utan bara för det faktum att jag tyr mig till buddhismens läror i sådana här frågor. Jag litar på buddhismens lärare.