Helvetet

Mer
4 år 1 vecka sedan #1237401 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helvetet
Syndabekännelse ingår i gudstjänsten i Svenska kyrkan som sedan möts med förlåtelse.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 vecka sedan #1237403 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Helvetet
Är det protestantismens variant av bikt, Geta? Ber jag Gud om förlåtelse gör jag det i mina tankar.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1237405 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helvetet
Ja, Svenska kyrkan tillhör protetestantismen.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1237488 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Helvetet

zoegas skrev: Det var ju inte "hen" som gjorde det. Det var Romarna och Judarna. Rom har kollapsat och huvudkvarteret för Kristna ligger i huvudstaden. Judarna är och har varit den mest hatade folkgruppen. Givetvis många år och fältslag, lidande och idioti. Men Jesus är den mest kända religiösa ikonen. Har Gud ett finger med i spelet?

Ett bältesspänne från en lägervakt.



Bältespännarna
www.viska.se/kunena/tvngsvrd-och-rttspsy...inte-fienden?start=8

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1237644 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Helvetet

zoegas skrev: Det var ju inte "hen" som gjorde det. Det var Romarna och Judarna. Rom har kollapsat och huvudkvarteret för Kristna ligger i huvudstaden. Judarna är och har varit den mest hatade folkgruppen. Givetvis många år och fältslag, lidande och idioti. Men Jesus är den mest kända religiösa ikonen. Har Gud ett finger med i spelet?

Ett bältesspänne från en lägervakt.

Joda, men det hele var Guds plan for menneskeheten. Den fullt menneskelige og fullt guddommelige er offerlammet som frelser oss. Vikarierende frelse er avskyelig. Det ma kan si med sikkerhet er at Kristendommen ble spredt av Keiser Konstantin. Den Hellige Ånde hadde nok veldig lite med saken å gjøre.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1237668 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Helvetet
Jag tror att man skall vara försiktig att uttala sig. Psykologerna säger väl att man projicerar sig själv på saker?!

Dömen icke!