Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243732 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

Amandara skrev: Jag kommer inte in i himlen. Jag är värdelös. Varför skulle en fluga vilja ha mig där? Röd skam.


För att ingen av oss är duglig nog? För Jesus tagit på sig dina brister och förlåtit dig?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 1 vecka sedan #1243745 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kristna till himmelen?
Jag ska tänka på vad du säger zoidar. På rak arm kan jag inte relatera. Men ska tänka efter.

Vem förlåter ett övergivet spädbarn? Inte ens mamman vill ha det. Vit skam. Och alla senare år som avstängd. Kritikutsatt. Det onda, kritiska ögat av den fulländade.

Jag tänker såhär nu. Det är frestande att få bli förlåten för sina odugliga sidor. Men är det ens rätt att känna sig oduglig? Det kan kallas dålig självkänsla. Bli förlåten för dålig självkänsla?

Alla vill till himlen å
Åka limousin såklart
Thåström
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243747 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Udugelighet er et problem i jordelivet. Folk får seg ikke til å begripe at man ikke kan ha et meritokrati der alle er like mye verdt. Ethvert liv er kredit og debet, økonomisk og på andre måter.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243751 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kristna till himmelen?
Ingen ska behöva känna sig oduglig. Alla har en inre glöd. En återhämtningsstjärna att gå mot. Ett vackert liv att leva. Magisk kärlek. Men inte för oss. Skuggsidebarn.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243756 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243761 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kristna till himmelen?
Vittnet vill väl få sina timmar. Hon måste göra över jättemånga timmar i veckan för hon är pionjär.