Om man är ond

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242901 av Fantasio
Om man är ond skapades av Fantasio
Om man är ond, men vill ändra på sig, kan det vara försent, hamnar man i helvetet oavsett vad man gör, vad man företar sig?

Jag säger som det är: jag var delägare i Nordiska rikspartiet och har flera så kallade riksobligationer signerade av Göran A Oredsson. Jag avlivade min katt när den kräktes onormalt mycket. Jag har skrattat åt förståndshandikappade. Jag har behandlat kvinnor dåligt.

Jag vänder mig till Herren och ber om förlåtelse. Min önskan att leva ett gudfruktigt liv och ett liv där jag inte gör folk illa är uppriktig. Förlåt mig, Fader, jag ska försöka att sluta synda.

Hamnar jag i helvetet? Har du saker som gör att du funderar på om det är där nere du hamnar?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242904 av memphis
Svar från memphis i ämnet Om man är ond
Jag förstår dina tankebanor, Fantasio,

Men jag tror att det finns inget sätt att veta sådana här saker. Man får försöka väga upp allt dåligt man gjort med goda gärningar.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1242907 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Om man är ond
Är fullständigt övertygad om att upplever du ett helvete gör du det i nu levande livet, ett helvete efter död finns inte.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242908 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Om man är ond
Har lätt för att tänka på misstagen jag gjort. Hoppas en kan bättra sig.

/Dave
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242910 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Om man är ond
Man genomgår skärselden i levande livet. Och kommer ut som visare och mer erfaren. Ta vara på dina lärdomar Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242912 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om man är ond
Ni verkar vara nästan helt fria från synd tycker jag. Fortsätt så. Alla syndar vi, men om man ångrar sig tycker jag det är förmildrande.