Om man är ond

Mer
4 år 2 veckor sedan #1242916 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Om man är ond
Jag har också begått mina missgärningar. Det är svettigt att tänka på dem. Men jag tror att det aldrig är försent att ångra sig och tror man på Gud kan man vända sig dit och be om förlåtelse. Annars kan man följa AA:s åttonde och nionde steg.

8. Gjorde upp en lista över alla personer vi hade gjort illa och blev villiga att gottgöra dem alla.
9. Gottgjorde så långt möjligt dessa människor.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242922 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om man är ond
Bra tips, Cosmos. Jag har aldrig misshandlat någon, inga örfilar eller så. Alltid något. Jo, som delägare i NRP hölls man under lupp av SÄPO.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242925 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Om man är ond
Om man är ond på riktigt, så bryr man sig inte om vart man hamnar efter döden.

Du är nog inte så ond att du behöver oroa dig över att hamna i helvetet. Men, det kan vara bra att tänka efter. Grunna lite på vem man är och så. Men, grubbla inte!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242929 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om man är ond
tidigt i början på sjukdomen drevs jag till Älvsborgsbron hoppade över räcket ut på en balk satte mig med fötterna över vattnet tänkte är jag så ond kan jag komma hit senare och ta livet av mig, men ger mig själv en chans och bättra mig, annars går jag hit och gör det, reste på mig och gick tillbaka som jag vore på en gångbana bara det djupt under bara vatten bredvid balken helt orädd...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242932 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Om man är ond
Vilken tur att du inte hoppade, Nissegossen. Själv försöker jag vara om inte god så i alla fall inte elak mot folk.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242934 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om man är ond
Kunde snubblat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum