**Bönetråden**#Skriv din bön här

Mer
3 år 11 månader sedan #1249219 av Amandara
Jag tycker att man alltid ska utvärdera själv vad som passar en och som man tycker är bra. Yoga är bra och inget flum iaf på Friskis, men jag yogar inte. Meditation tycker jag om men jag mediterar inte, inte på klassiskt vis iaf. Jag mediterar över saker när jag promenerar och sitter i min sjukt sköna Pernillafåtölj. Eller ställtid. Affirmationer kan vara bra tycker jag. Man förbereder sig på att göra något.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249220 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet **Bönetråden**#Skriv din bön här
Fin bön av mrs tibbs på första sidan. Memphis tacka livet tyckte jag också var väldigt bra, sen hoppa jag resten till sista sidan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249221 av Amandara
Jag kan " be" ...men inte till Gud utan till skapelsen som stort, till livet. Jag kallar det inte för att be men när jag ber livet om något så är det ju en slags bön. Men jag tycker mer det är att jag bearbetar livet och det som är. Ibland känner man bara att man behöver styrka. Men jag tror inte på en högre makt utan på livet självt.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249335 av Cosmos

Amandara skrev: Jag tycker att man alltid ska utvärdera själv vad som passar en och som man tycker är bra. Yoga är bra och inget flum iaf på Friskis, men jag yogar inte. Meditation tycker jag om men jag mediterar inte, inte på klassiskt vis iaf. Jag mediterar över saker när jag promenerar och sitter i min sjukt sköna Pernillafåtölj. Eller ställtid. Affirmationer kan vara bra tycker jag. Man förbereder sig på att göra något.


Jag tänker att de olika strategier du har Amandara för att må bra är baserat på goda vanor och beslutsamhet. Inget religiöst, meditativt, new age, scientologiskt eller mental träning utan en konsekvens av goda idéer och strategier för att skapa struktur.

Amandara skrev: Jag kan " be" ...men inte till Gud utan till skapelsen som stort, till livet. Jag kallar det inte för att be men när jag ber livet om något så är det ju en slags bön. Men jag tycker mer det är att jag bearbetar livet och det som är. Ibland känner man bara att man behöver styrka. Men jag tror inte på en högre makt utan på livet självt.

Det är som jag faktiskt. Jag tror på Gud som livet självt skapat ur samma oerhörda kraft, något som alltid har funnits och kommer att finnas. Livet självt kan inte dö, det vore en paradox. Om inte detta är Gud så vet inte jag.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253787 av Darcanine
Snälla Gud var snäll mot mig; Snälla Gud var Gud mot mig.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253817 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet **Bönetråden**#Skriv din bön här
HIMMELSKE FADER GÅ BREDVID MIG I MIN VARDAG OCH I MITT LIV
Last edit: 3 år 11 månader sedan by ingrid64marie.