**Bönetråden**#Skriv din bön här

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1248950 av Clean
Den största
Den högsta
Den djupaste
Öppna upp dina armar för mej
Välkomna mej med din rikedom
Välkomna mej med din visdom
Min kärlek för dig är den största.
Min kärlek för dig är den högsta
Min kärlek till dig är den djupaste

Sist men inte minst jag har förstått att jag prövas det största
Jag vet att jag prövas det högsta
Jag vet att jag prövas för det djupaste.
Jag är ledsen för alla svek, lögner, spel och bedrägerier! På riktigt!!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 10 månader sedan #1248951 av Amandara
En sak med Gud...någon vem det var skulle offra sin son. Till döden. När mannen sagt ok jag offrar min son till dig Gud. Då behövde mannen inte offra sin son. Bara att han visade att viljan var att Gud gick först. Manipulativt tycker jag. Ingen ska behöva offra någon till döden, för Guds sak. Det är en egocentrisk, illvillig och lynnig Gud.
Mer
3 år 10 månader sedan #1248953 av Geta
Abraham skulle ju också offra sin son. Men det kom något annat i vägen i sista stund. Barnoffer var vanligt förr. Det ingick i kulturen i många länder. Här i Sverige också tror jag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1248957 av memphis
Jag tror att barnen var lika värdefulla förr som de är för sina föräldrar idag. Däremot var ju barnadödligheten hög, så man visste ju att alla ens barn förmodligen aldrig blev vuxna. Att barnoffer skulle ha varit vanligt i nån kultur tror jag inte på. Det har nog varit väldigt ovanligt.
Mer
3 år 10 månader sedan #1249006 av Amandara
Ge mig mod. Ge mig styrka. Ge mig eftertanke, närvaro och klokskap. Gör så att jag orkar vandra vägen som är min.
Mer
3 år 10 månader sedan #1249109 av Cosmos
Amandara:

Varför skriver du böner när du inte tror på Gud?

Att uttala sig hatfyllt och förlöjligande mot kristendomen ä och kristna är ofarligt eftersom man vet att man inte får några aggressiva svar på detta från kristna.. Men islam är det ingen som förlöjligar varför? Javisstja, det är ju förenat med livsfara.