Andlighet eller sjukdom

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249013 av Josa
Andlighet eller sjukdom skapades av Josa
När jag läser om människor som har kontakt med andevärlden hittar jag både människor som känner andevärlden i kroppen, transmedium, och automatisk skrift. Saker som jag är diagnostiserad och får medicin för. Att ha röster högljutt i huvudet har jag dock inte läst om i andliga sammanhang. Men tänkt om jag kan bli frisk genom att lära mig språket i andevärlden och genom att sluta vara rädd för det jag upplever.

Jag kan tänka mig att jag inte är ensam här att ha funderat i dessa banor. Berätta gärna om era erfarenheter.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249023 av Geta
Svar från Geta i ämnet Andlighet eller sjukdom
Om man blir psykiskt sjuk av andlighet, då måste det vara något problem.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249024 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andlighet eller sjukdom
Du blir friskare, men inte frisk, om du kan slippa bli rädd för det du upplever och att ha andevärlden som en naturlig del av livet. Dock saknar du de filter som 80% har, så man bör acceptera att man har en sjukdom i vårdens ögon.

Jag funderade ett tag på om jag kunde bli ett medium, men märkte att de goda andarna är tysta medan de falska och oansvariga- brer ut sig och tar upp all plats. Då blir ju det man får reda på den vägen dåligt. Man klarar sig bättre utan. Idag har jag en överdjävul som guide och en ärkeängel som motvikt till denne. De är tysta för det mesta.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 11 månader sedan #1249035 av Geta
Svar från Geta i ämnet Andlighet eller sjukdom
Inwatto,

Du skriver så övertygande om det andliga. Förstår inte varifrån du får allt?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249038 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andlighet eller sjukdom
Geta,

jag har pratat med mina röster i många, många timmar innan jag kommit fram till att de inte hjälper mig något vidare. Det kan mycket väl bli stjälp istället. Viss hjälp har jag av Abilify, som tar bort paranoia och nog ser till att jag inte accepterar bisarra idéer så lätt som tidigare. Önskar jag kunde säga att sjukvården hjälpt mig till insikt om min situation, men det tycker jag de varit dåliga på.

Prata inte med hat i munnen!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249052 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Tror din guide eller andevärlden använder sig av dina sinnen för att berätta något du är i behov av att veta, sen krävs det att du har en oerhört hög känslighet, du kan då både känna in och ut. Tillsammans samverkar dina sinnen och ger dig en tanke, du gör något med den bild som skapats med sinnena, du får intryck och det kan i sin tur hjälpa dig på din fortsatta väg i livet. Har upplevt det själv, inget som är skrämmande, ger en upplevelse i kroppen, en känsla, talar om något för dig som du är i behov av att veta, kvarstannar inte, under inte alltför lång tid upplevelsen är aktiv för att sen upplösas. Och förhoppningsvis förstår du det du behöver inse för att ta nästa steg. Det finns en andevärld eller guide som kommer från en annan dimension. Tycker själv det är en trygghet att veta och kunna förnimma vad som vill förmedlas, du inser sedan att det som förmedlades är rätt, du upplevde, kände, agerade och resultatet ger dig ett fortsatt växande inte utan svårigheter, utan mer med en insikt att tro på det som dina sinnen får dig att uppleva är det som är rätt. Och det är inte någon psykos upplevelsede kan inte aktiveras för att sedan upplösas men ge dig information som är sann, du får bekräftelse på det du upplevt och känt.