Andlighet eller sjukdom

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249310 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Tack för svar!

Jag har lärt mig mycket av den osynliga världen, därför har jag svårt att tro att allt är sjukdom.

Universum är vackert sades i mitt huvud i flera dagar tills jag trodde på det.

Någon visade mig att jag ska bekämpa onda känslor med goda.

Jag har lärt mig att sluta tänka på vad andra tänker, att stilla mina tankar så att hjärnan är helt tyst för det mesta, att inte måla mig själv och andra utan låta allt vara som det är. Jag har också fått lära mig om hur olika känslor känns i kroppen.

Jag har lärt mig att helvetet inte är en plats utan att helvetet är när man inte älskar sig själv.

Jag har fått känna känslan ovillkorlig kärlek och acceptans kring allt som är.

Jag har fått lära mig att säga tack till allt som kommer till mig och att tro på att alla vill väl.

Jag har hört änglar skriva om mina tankar till goda tankar.

Jag har nu förstått att andevärlden talar i liknelser och metaforer, ett språk jag inte lärt mig än, jag har därför ofta svårt för att förstå vad som förmedlas till mig.

Jag tror inte heller på att det finns onda krafter, men det kan ibland kännas som demoner finns hos mig, som vakna mardrömmar. Kanske är jag dålig på att älska mig själv just då.

Ofta hör det ihop med att jag känner rädsla för sjukdom eller rädsla för att vara en häxa på grund av att kroppen talar med mig. Senaste gången jag kände som demoner hos mig trodde jag att Gud inte älskade mig för att jag var en häxa i kroppen. Jag bestämde mig då för att välja att inte se det så, att se att jag är precis som jag ska, att jag kan bli älskad som jag är, då blev allt vackert igen.

Vad har ni lärt er av den osynliga världen?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249326 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Vänder mig till dig nu Josa, du är nog betydligt yngre än jag och du verkar till att ha känslighet, det är lätt att gå in i psykos vid högre känslighet och har man funderingar om livet, det man känner i en upplevelse eller livet i allmänhet, kan det ibland bli en krock och du kan bli hamna under isen, försök att alltid känna godheten genomsyra dig, respekt för allt levande, bitterhet över sjukdom, svårigheter du möter i annan form låt det blåsa bort. Skvaller och förtal som människor kan älska att hänge sig åt, lyssna samtidigt som du bildar en egen uppfattning, radera sen, sedan en sak som jag själv är i behov av att lära mig, meditera, finn stillheten och lugnet inuti. Ta det som det kommer, det kommer när du är redo bit för bit, känn tilliten till dig själv. Bli stark i kärlekens ljus.

Glömde en sak rösterna ska vara borta, jag tvivlar, tror inte alls på medverkan, de är dina demoner, Rädslor m,m de ska medicineras bort för om du tänker efter kan de plåga livet ur dig, och din guide önskar inte det för dig. Medicinen ska inte lägga lock på det du känner, blockeras gör du när du inte mår bra kommer automatiskt. Själv har jag blockerat och är inte öppen konstant, har däremot låtit det komma, du kan inte hindra det när det är aktivt, tror fårståelsen för tillvägagångssättet lär du dig undan för undan utan att rädd för det du får till dig och tillvägagångssättet skiljer sig nog åt från medial till medial, man får lära sig förstå det på egen hand.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249700 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Tack Ingrid Marie för dina fina ord.

Jag fortsätter att tacka för allt som kommer till mig, istället för att se det som sjukdom. Och utgå från att andevärlden vill väl, då språket är vackert då. Det funkar hittills. Jag känner mig friskare.

Jag har också slutat ställa ja och nej frågor till människor inuti då nej inte verkar betyda nej utan kan betyda att frågan är ställd fel eller att jag har fel syfte med frågan. Ställer öppna frågor istället och får fina svar.

Skulle det visa sig att det inte finns en andlig värld utan att allt sker inom mig så verkar det funka ändå.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249705 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jag har sett en engel. Om det inte var psykos. Men det tror jag inte.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249707 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jo, men visst finns det en andlig värld också, men man får se upp med att den egna hjärnan vill bidra med svar. Det kallas för delpersonligheter man har. En ande kan ta över en sådan delpersonlighet och då får man budskap från andevärlden. Men, det kan vara svårt att upptäcka om delpersonligheten talar direkt eller är övertagen (en ande kanaliserat den). Därför är det lite osäkert det man får reda på den vägen.

Prata inte med hat i munnen!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249734 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Vad menas med delpersonlighet, har inte hört talas om det, vet inte vad det är.