Att lära känna sig själv

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250810 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att lära känna sig själv
Sinnena arbetar tillsammans med känslan,blir till ett, känslan styrs av din intuion.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250824 av Clean
Svar från Clean i ämnet Att lära känna sig själv
Inbillningar och paranoia? Känslan och intuitionen måste väl bli störd pga sinnena är störda?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250846 av wasp
Svar från wasp i ämnet Att lära känna sig själv
De klassiska fem sinnena: Syn, hörsel, lukt, smak, känsel. Kan tillägga ett: Termoception dvs förmågan att känna temperatur genom huden. Varmt, kallt t ex. Vid psykos kan man se syner, höra röster, känna underliga dofter och smaker, eller att något tar på en, känselhallis!
Mer
3 år 11 månader sedan #1250849 av notwoodstock
Nissegossen skrev att allt kan börja vid fem års ålder. Något som händer.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250850 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att lära känna sig själv
när du är psykotisk eller bara rent allmänt mår dåligt i din sjukdom är det mer blockerat, men dina sinnen och din känsla stängs ju aldrig ner de är självgående som din kropp är allt som oftast, har inte mycket alls med hjärnan och logiskt tänkande att göra, läser kroppsspråk samtidigt som intuitionen flyter på,när du inte mår bra har du mer blockeringar och det gör dig svår att nå, du är inte mottaglig , och så måste det få vara, du måste vara redo, kunna tyda signaler och budskap och då måste du nog känna att din sjukdom lyfts från dina axlar, det är vad jag tror, jag är ingen expert utan det är ett ständigt växande men det är ett växande och ett lugn i det som jag känner glädje inför , en tillförsikt som ger mig ro i själen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250852 av notwoodstock
Det finns så mycket skrivet inom psykologi och psykiatri.

Och upplevelser är ju servern full av.

Men det kom nu en tanke, utifrån, kändes det som:

Hur mycket orden betyder samma sak för olika personer och generationer.

Allt kanske bedöms som högtravande?

Jag tror inte längre på att Guds ord mår bra att spridas här. Folk vill väl bestämma själv.

Och jag skall hålla mig i Andliga forumet.