Att lära känna sig själv

Mer
10 maj 2020 07:16 #1250864 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att lära känna sig själv
Brukar inte gå allt för långt tillbaka och läsa, vill läsa aktuella ord från vem det än är.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 maj 2020 10:14 #1250890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att lära känna sig själv
Vid psykoser är det vanligt att man inte känner värme eller kyla. Då kan man se personer som inte är klädda för årstiden.

Mer
10 maj 2020 14:28 #1250968 av wasp
Svar från wasp i ämnet Att lära känna sig själv
Kan nog stämma ja! I december 1981 gick jag halva stan runt med en dunjacka utanpå min T shirt, ingen mössa, inga handskar och lågskor i snöstorm och - 11C

Mer
10 maj 2020 14:34 - 10 maj 2020 14:35 #1250975 av Josa
Svar från Josa i ämnet Att lära känna sig själv
De senaste åren har jag tänkt massor på vad som är mitt inre. Jag har lyssnat på samtal på insidan om själen, anden, bo i själ, bo i kropp, klä själ, självet mm. Jag har försökt förstå vad allt det betyder men det känns som om ju mer jag försöker tolka insidan desto mer förvirrad blir jag.

Ibland känns det som insidan försöker förstå min riktiga verklighet på sitt eget sätt i symboler och liknelser. Och att jag skapar en cirkel med tolkningar när jag försöker förstå vad min inre värld är för något.

Kanske är mitt innersta jag egentligen den jag är i nuet, utan att identifiera mig med mina tankar och känslor. Själva livet liksom.
Senast ändrad: 10 maj 2020 14:35 av Josa.

Sidan laddades på: 0.312 sekunder