Att lära känna sig själv

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250859 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att lära känna sig själv
Jag har genom min skolgång redan från början lärt att använda språket mer som man ska skulle jag nog säga, mellan klass 4-6 hade jag en lärare som har varit den bästa jag haft genom min skolgång, min pappa hade haft honom som lärare med och pappa var född 1925, det var ordning, en fast hand, men allt i god anda, ingen höjd röst, lugn hand och fast, vi fick rita och skriva berättelser väldigt ofta, fick inte skriva med upprepningar,fick man tillbaka och fick finna ett annat ord för samma förlopp, det är bra för du lär dig att lyssna till orden från start, det finns en rytm i språket när man skriver och jag brukar följa den, har själv väldigt svårt att läsa en text där det talade ordet inte får komma till sin rätt.För mig kan du tala om Gud, men det är kanske intressantare att höra vad du får genom att ha en kommunikation med Gud, vad är Gud för dig. Och inte så mycket att man bara citerar texter utan mer vag ger han till dig, vad får du tillbaka av Gud via din tro på honom. Förstår lite nu vad du menar med inre röster genom att läsa ditt inlägg.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250861 av notwoodstock
Inre röster är Viska full av vittnesbörd om.

Mina brukar gärna bena ut om någonting är osant.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250864 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att lära känna sig själv
Brukar inte gå allt för långt tillbaka och läsa, vill läsa aktuella ord från vem det än är.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att lära känna sig själv
Vid psykoser är det vanligt att man inte känner värme eller kyla. Då kan man se personer som inte är klädda för årstiden.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250968 av wasp
Svar från wasp i ämnet Att lära känna sig själv
Kan nog stämma ja! I december 1981 gick jag halva stan runt med en dunjacka utanpå min T shirt, ingen mössa, inga handskar och lågskor i snöstorm och - 11C
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250975 av Josa
Svar från Josa i ämnet Att lära känna sig själv
De senaste åren har jag tänkt massor på vad som är mitt inre. Jag har lyssnat på samtal på insidan om själen, anden, bo i själ, bo i kropp, klä själ, självet mm. Jag har försökt förstå vad allt det betyder men det känns som om ju mer jag försöker tolka insidan desto mer förvirrad blir jag.

Ibland känns det som insidan försöker förstå min riktiga verklighet på sitt eget sätt i symboler och liknelser. Och att jag skapar en cirkel med tolkningar när jag försöker förstå vad min inre värld är för något.

Kanske är mitt innersta jag egentligen den jag är i nuet, utan att identifiera mig med mina tankar och känslor. Själva livet liksom.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Josa.