Smärtornas man

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1263541 av notwoodstock
“Föraktat var han och övergiven av människor, en smärtornas man och förtrogen med krankhet; han var såsom en, för vilken man skyler sitt ansikte, så föraktat, att vi höllo honom för intet. Men det var våra krankheter han bar, våra smärtor, dem lade han på sig, medan vi höllo honom för att vara hemsökt, tuktad av Gud och pinad. Ja, han var sargad för våra överträdelsers skull och slagen för våra missgärningars skull; näpsten var lagd på honom, för att vi skulle få frid, och genom hans sår bliva vi helade.”
‭‭Jesaja‬ ‭53:3-5‬ (1917 års Bibel)

“Mina bröder, menen icke att tron på vår Herre Jesus Kristus, den förhärligade, kan stå tillsammans med att hava anseende till personen.”
‭‭Jakobsbrevet‬ ‭2:1‬ ‭(1917 års Bibel)

Fil. 21* ¶ Ty att leva, det är för mig Kristus, och att dö, det är för mig en vinning. (1917 års Bibel)
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1263543 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Smärtornas man


1 korintierbrevet 2:2
Jag hade nämligen bestämt mig för, när jag var hos er, att inte veta av något annat än Jesus Kristus och honom som korsfäst.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1263549 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Smärtornas man
Jag har länge varit separerad från tron på korset,

Jag tycker att det är alltför vidrig sak, för att tanken skall hänga med.

”Korsväg” heter en bok däremot, som jag inser att jag inte ens förstår det fruktansvärda innan.

Jag vet att det är en kraft för dom som tro. Men tanken skyggar.

Jag förstår inte hur man blir ödmjuk. Borde inte undra varför jag var utsatt för helvetet på jorden.

Jag hade ett framgångsrikt leverne, lite grann. Men någon gudomlig makt gav mig allt det.

Barnen när jag var liten var ju lekkamrater. Mycket kul.

Och för min Asperger - leksaker i mängd.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263598 av Geta
Svar från Geta i ämnet Smärtornas man
Förstår inte varför Jesus avbildas på målningar som hälsan själv. Han bar ju på krankhet.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263601 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Smärtornas man
Frågan är hur tung han var. :-(
Mer
3 år 9 månader sedan #1263602 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Smärtornas man
Krankhet hur? Kan. Gud ha cancer?