spådamer, har ni testat?

Mer
3 år 9 månader sedan #1263680 av FrökenLisa
Hej!

Jag är nyfiken på det här med spådamer - sant eller inte.
Vill väldigt gärna testa.

Är det någon som har någon erfarenhet av träff/samtal med en spådam/spåman?
Har nån träffat eller haft ett samtal med spådam och hur gick ni tillväga isåfall?

Att gå till en spådam och träffas face to face vet jag inte riktigt hur man går tillväga för att hitta, tips?
Har övervägt att ringa till någon linje - billigaste jag har hittar var 15 kr inne på https://www.xn--sptele-jua.se/ . men har inte bestämt mig.
Nån som har testat att ringa in till en linje, hur var det isåfall, får man nån "connection" över telefon?

:)
Mer
3 år 9 månader sedan #1263681 av Geta
Svar från Geta i ämnet spådamer, har ni testat?
Skulle aldrig våga anlita en spådam. Helt omedvetet skulle man se till att spådomen inträffade.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263682 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet spådamer, har ni testat?
Man ska akta sig för sånt
Mer
3 år 9 månader sedan #1263683 av Geta
Svar från Geta i ämnet spådamer, har ni testat?
Ja, jag tror att det bara skulle leda till oreda i tankarna med spådamer.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263692 av Rrusheflower
Jag har gått till flera olika spådamer innan när jag var yngre. Men jag har så stora förväntningar att det är bäst att jag inte går till sånna.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263722 av Richard
Svar från Richard i ämnet spådamer, har ni testat?
Bluff o zigenare!

Du kan givetvis inte se in i framtiden som Skuld väver! Hur skulle det gå till menar ni? Jag kan "allt" om universum o partikelfysik, o det finns inte på kartan att man skulle kunna se in i framtiden. Jo, vissa saker kan man ju se, t.ex. ska jag till vårdcentralen kl 14:00 idag o det kommer ju till 99% att inträffa. Men det går liksom inte att se om jag följer med någon dam hem nästa gång jag är ute o dansar... Det går ju att förutse med mikroskopiska marginaler. T.ex...
-Jag är 99% säker på att jag ska till vårdcentralen idag. 1% kvar, ja, jag kanske kör o krockar så jag inte kommer fram till vårdcentralen.
-Sen kan man med typ 0,0000074% chans förutspå att jag träffar en dam när jag är ute o dansar. Inte sagt att det bara är 0,0003674% chans att jag träffar nån, men att kunna förutse det.

Eller kanske zigenarna vet något magiskt om ödet o slumpen? Man har nyss upptäckt en ny fundamentalkraft, kallad X17, som kopplar oss till den mörka materian som vi inte vet så mycket om.