Skulle vilja tala med en präst

Mer
3 år 9 månader sedan #1264898 av björk
Jag bär jämt skuld, /själv-hat,
O förödande tankar.

Att någon eller flera personer
styr min hjärna.
Det känns bedrövligt


Med schizotyp social fobi
O självmord tankar.
Jag tänker de mest bestialiska
tankar ni kan tänka er om mig
självt. Men en jävligt cool. kille som
förtäljde bara man vet vad som står på
kan man bearbeta detta insikt tror
jag o inte nedgradera innebörden
av dito min kontakt person på
NT höll han högt som fan.. Iaf
Mer
3 år 9 månader sedan #1264899 av Geta
Vänd dig till närmaste kyrka och be att få tala med en präst eller diakon.
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1264909 av Josa
Svar från Josa i ämnet Skulle vilja tala med en präst
www.svenskakyrkan.se/kyrkans-sos

www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast

Här finns hjälp om du vill tala med någon nu på en gång. Kyrkans SOS öppnar 16.00 tror jag och jourhavande präst 17.00 (chatten 18.00).
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264911 av björk

Geta skrev: Vänd dig till närmaste kyrka och be att få tala med en präst eller diakon.




SÅNA HÄRA !
[img
Last edit: 3 år 9 månader sedan by björk.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1264941 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Skulle vilja tala med en präst
Bra att du berättar hur du mår så vi andra kan finnas där för dig! Berätta för din psykmottagning om hur illa du mår så att kan du få hjälp så fort som möjligt. Jag har känt likadant som dig. Känner så igen mej i det som du skriver. Det var ett levande form av lidande och ett levande form av helvete i allra högsta grad.

Det som hjälpte mej var antidepressiva som fungerar både mot depression och ångest tex cipralex! Sedan pratade jag ut hos en psykolog som var jättebra i nästan åtta år gick jag dit nästan varje vecka. (finns även dåliga psykologer). Det var psykodynamisk terapi som jag gick på. Men jag tror du har större nytta av psykoterapi. Du borde verkligen testa det.

Ett steg att må bra är att prata om sina problem med någon som kan finnas där för en tex en bra psykolog.

Jag har mått som dig känner mej så igen i helvetet men jag fick hjälp av min psyk och idag är det mycket bättre. Det handlar om irrationella tankar och känslor som man behöver få bukt på! Man måste berätta hur jävla dåligt man mår som du gör för att få hjälp av psyket.

Styrkekramar vännen!

PS känner du att självmordstankar blir för jobbigt sök hjälp i psykakuten! Så att du gör inget dumt. Om du inte kan söka hjälp på psykakuten skriv här eller så kan du skriva privat till mej. Eller båda delarna. Man behöver inte känna såhär. Så länge man söker hjälp och får hjälp så blir det tillslut mycket bättre, jag lovar. Jag ljuger inte. Ingenting varar för evigt och särskilt inte kriser.

Styrkekramar vännen!
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264944 av Nissegossen
404 Not Found Jäkligt snällt. Jag skriver inte om det, va fan

Dock fanns kyrkans jourtjänst i Göteborg på den tiden först på Redbergsplatsen med en järngrind in på Östra kyrkogården från början till Kyrkogårds vaktmästaren men på den tiden låg Kyrkans jourtjänst där och på nätterna var jag ofta vaken långt inne på natten jag visste att jag kunde sitta i deras kök och få en fika och prata i natten. En där blev sedermera chef för verksamheten och vi blev personliga vänner och när verksamheten flyttade till Maria Kyrkan vid Ullevi Norra hållplats för spårvagn där ligger verksamheten i dag och man kunde gå dit och få en pratstund han som blev chef min vän var då en personlig vän och jag stod fadder till hans son med det lämpliga namnet Nils. Nå i alla fall låg i huset vid Redbergsplatsen satt även Jourhavande präst och svarade i natten i ett annat rum. Man hade också möjlighet att ringa dit förutom att gå dit. Frivilliga krafter har varit där i många år nu och varit möjliga att ringa förutom jourhavande präst. De hade en sida på den tiden enbart för Göteborg numera finns tjänsten under SOS på de flesta platser och har bildat SOS över hela landet
www.google.se/search?hl=sv&sxsrf=ALeKk03...x2Cr0Q4dUDCAY&uact=5

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.