Det övernaturliga vill inte att jag ska experimentera med det!

Mer
3 år 8 månader sedan #1271672 av Richard
Jag läser Bibeln o en massa ockulta skrifter. Har aldrig haft någon större tro till det övernaturliga men tänkte att jag kanske kan få några ledtrådar om vår existens genom att läsa på. Men igår hände något konstigt... Jag tänkte prova tarotkort som jag har, men bara skojat med tidigare. Så jag tog korten la dom på bordet, tänkte titta lite på dom först o gå igenom dom. Så jag tog ca hälften av korten, la mig på soffan o började gå igenom ena hälften, sen tog jag andra halvan men tappade dom på golvet, men plockade upp alla igen o tänkte inte mer på det.

Kollade igenom korten o läste lite i den medföljande boken om vad de betyder. Så räknade jag korten till 78 st som det ska vara. Men blev osäker på om kortet med bara en stjärna på skulle räknas. La upp alla korten i nummerordning o I fattades, så jag googlade på det o där kom I'an upp. Tänkte att jag kan väl inte ha missat det... Men jag tittade o där låg det under soffan...



Magikern står främst för kommunikation, o eftersom den försvann från kortleken undrar jag om det är något som verkligen försöker förhindra mig från att komma i kontakt med det andliga. Eller så betyder det precis tvärtom, att det var menat att jag skulle få kortet!

Man ska inte fråga korten för ofta, så jag väntade tills idag igen, o tänkte då på hur mina planer skulle bli, om jag ska rikta in mig på något nyss (typ på nått religiöst, andligt eller övernaturligt), så frågade jag korten...



Så jag avstår nog. Kommer dock att läsa ut Bibeln.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271676 av Inwatto
Konstigt att inte ens den onda andevärlden vill leka med dig. Den brukar annars vara pigg på att ställa till det.

Kan ju bero på att du inte är troende på nåt. Då står man liksom utanför det magiska. Har inte valt någon sida att kämpa för. Säkert bra för dig på kort sikt! Jag, som har valt Jesus som min andlige Herre, tror ju det är bäst på lång sikt. Det är INTE bra på kort sikt... (Man blir inte rik och berömd.)

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 8 månader sedan #1271679 av Geta
Inwatto,

Jag vet inte varför jag är så fascinerad av dina tankesätt?
Mer
3 år 8 månader sedan #1271681 av Inwatto
Geta,
kul att du hittar något fascinerande i mina enkla meningar! :)

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 8 månader sedan #1271705 av wasp
Det övernaturliga är något jag råkat ut för, ja.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271711 av Geta
Jag har också råkat ut för det övernaturliga.