Eva, den andra kvinnan på jorden...

Mer
3 år 6 månader sedan #1284864 av Richard
Eva var den andra kvinnan på jorden. Alla som läst bibeln vet att Gud skapade Adam o sedan kvinnan Eva. Men, i själva verket skapade Gud en första kvinna; Lilith!

Eftersom hon var skapad av jord, precis som Adam, blev hon stolt och vägrade ligga under honom när de hade samlag. Det var ett brott mot Guds uppmaning att de skulle vara fruktsamma och föröka sig, eftersom hon inte blev gravid. (Det finns emellertid vissa traditioner som säger att hon blev gravid men att deras barn blev demoner.) När Adam krävde att hon skulle vara honom undergiven, uttalade hon Guds heliga namn och flög iväg, bort från sin make.

www.alltombibeln.se/bibelfragan/lilith.htm

Själv tycker jag mer om när tjejen sitter (rider) på en när man har sex, än att jag ligger över henne (missionären). Något sådant var så hemskt, att Lilith förvisades till att bli en demon.

När Adam krävde att Lilith skulle underordna sig, vägrade hon och stack ifrån paradiset. Adam klagade till Gud, som sände tre änglar efter henne. Men hon vägrade att komma tillbaka till Adam. Enligt en av alla myter om Lilith förvandlade Gud henne till en demon. I Jesaja kapitel 34, vers 14 i Bibeln står det:

Schakaler bo där tillsammans med andra ökendjur,
och gastar ropa där till varandra;
ja, där kan Lilit få ro,
där kan hon finna en vilostad.

www.kvinnofronten.nu/Formodrar/lilith.htm



Ja, det är synd att rabiata vänsterfeminister har tagit namnet Lilith, då jag ser henne mer ur ett satanistiskt perspektiv!
Mer
3 år 6 månader sedan #1284867 av memphis
Bibeln verkar spretig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1284869 av Geta
Ja, Bibeln motsäger sig själv på många punkter. Inte lätt att vara bokstavstrogen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1284871 av Skellington
Bibeln är konstig
Mer
3 år 6 månader sedan #1284873 av Nissegossen
Lilith är numera en öken ande ingen vill ha något med den att skaffa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1284876 av Zoidar
Jesus Kristus kallas den andra Adam, då han köper oss fria från den synd som lades på oss via Adam.

Adam är en symbol för människan.

1 Kor 15:45
Så står det också skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande varelse. Den siste Adam blev en livgivande ande.

Anchored in Christ ✟