Gud.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 månad sedan #69195 av
Gud. skapades av
Någon annan här på viska som är troende?
Mer
17 år 1 månad sedan #69196 av Skogsfinnen
Svar från Skogsfinnen i ämnet Gud.
Tja, jag är en troende buddist men det är klart bara jag får tro på gud så tror jag på honom/henne.

Skogsfinnen
Mer
17 år 1 månad sedan #69198 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Gud.
Jo jag tror... Men samtidigt är jag skeptisk...
Mer
17 år 1 månad sedan #69199 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=889 [/url]<!-- l -->

:lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #69200 av micke sd
Svar från micke sd i ämnet Den som söker finner Gud.
Jag är djupt troende på Gud som jag tror är extremt intelligent och en väldigt högt utvecklad person som först har varit en vanlig människa på en annan planet som sedan successivt utvecklats till en fullkomlig Gud genom att "komma igenom" i sitt medvetande med ett antal kraftansträngningar av stort mått.

Men jag tror inte på Bibeln som Guds ord utan det verkar som att det är endast ca 10% som är sant i Bibeln och det mesta av det som jag tror är sant verkar finnas i ordspråksboken samt den del som kallas Predikaren.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 månad sedan #69201 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gud.
Jag tror på Gud fader allsmäktig himmelens och jordens skapare, hans enfödde son och den helige ande. Jag har sålt allt jag äger och gett pengarna åt en församling och följt jesus, en gång i tiden, och har fått evigt liv i Kristus jesus vår herre.