Den falske profeten

Mer
17 år 1 månad sedan #69467 av Saari
Alla ifrågasätter mig. Kristna som ateister till muslimer och satanister. Jag är så fel i mina åsikter och min tro, jag är en riktigt outsider. Jag har länge haft en känning om att jag skulle vara som Jesus eller någon ny profet. Kanske skickade änglarna mig hit ner för att plågas och sedan föra deras ord vidare.

Men jag tror också att jag är en kättare. En demon som predikar fel livsstil. Sex innan äktenskap är helt okej, man SKA ha sex för NJUTNINGENS skull och att all kärlek är underbart, även mellan två män eller två kvinnor. Jag brinner för dessa frågor, tror att Gud är kärleken och jag dyrkar den, men inte som de gör. Gud är ett annat ord för kärlek, hur kan man då säga att kärlek mellan två kvinnor vore fel? Fast de flesta verkar ju definera den högre makten som den dömande Guden, men det tror inte jag på.

Antingen är jag här för att förändra kristendomen såsom Jesus och Martin Luther gjorde, eller så är jag sänd direkt från helvetet för att förvirra.

Jag har så mörka tankar, som att om Gud nu vill att vi ska vänta med att ha sex innan äktenskapet så kan jag nog inte gå med på det. Jag tillhör nog djävulen.

Svart och vitt är Gud och Satan, två motpoler som behöver varandra för att kunna existera. Måste det vara absolut svart eller absolut vitt, var är gråskalan? Och snälla kan någon berätta, vad är egentligen rätt respektive fel sett från båda sidorna? Hur ser det vita ut egentligen och vad är riktigt jävla svart?

Jag våndas, det är i alla fall något som är sant. Jag känner till det svarta inom mig, men jag blir blind när jag tittar ut. Det enda jag vet är att rött förenar, rött är både himmel och helvete. Jag undrar ibland varför jag slutade skära mig.
Mer
17 år 1 månad sedan #69469 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Den falske profeten
Det här med att man inte ska njuta av sex är nog något Lutherskt... jag tror att både katoliker, muslimer och judar njuter av sex inom äktenskapet.... där har protestantisk kristendom fått det hela om bakfoten, och gjort något fult av något vackert....

Sen kan ju jag undra i vilket århundrade du lever i? Vem är oskuld när/om man gifter sig idag? Det här med tabu på sex före äktenskapet tror jag har försvunnet... finns nog bara inom vissa väldigt religiösa kretsar...

Homosexualitet håller på att bli mindre tabu... det är inte helt accepterat än, men håller på att bli det...

Är vi på fel väg? I så fall är det många som är det...

Elller är vi på väg mot en ny frihet? En mäskligare värld?

Var och en får nog svara på frågorna själv...

Vad gäller profet, så var försiktig... det brukar vara ett tidigt varningstecken när man tror sig ha en så upphöjd uppgift...

Jag tror inte att det vilar på dina axlar vare sig att frälsa världen eller att leda den fel...

Så ta det lite lugnt och acceptera dig själv...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 1 månad sedan #69470 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Den falske profeten
Du Saari! Jag vill förlita mig på godheten, trots att jag vet att många människor är onda omedvetet! Men det medvetna vill hålla sig till det goda, för det är ett större parti!

Mänskligheten har krigat sedan gud vet när! Du med din sexualitet väljer kärleken därmed det goda eller hur? Att man vill ngn annan väl är ens egen val! Det kan ingen tvinga på en.

Därmed är ondskan en faktor vi måste räkna med i det samhälleliga livet!
Men vi kan inte acceptera ondskan, för den är skadlig för vissa själar.

Dem som accepterar ondskan fullt ut, kanske inte inser att straffet ofta är ond, bråd död! Saari, du behöver inte vara vilsen, sök svaret, där du tror dig finna den, om inte försök med nästa, till slut är sanningen där!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 1 månad sedan #69473 av aspie
Svar från aspie i ämnet Den falske profeten

Saari skrev: Jag har så mörka tankar, som att om Gud nu vill att vi ska vänta med att ha sex innan äktenskapet så kan jag nog inte gå med på det. Jag tillhör nog djävulen.

Vem har sagt sådant? Jag har hört att det finns en liten sekt som delar ut papper för folk som underskriver kontrakt att de ska inte ha sex före äktenskapet, men denna grupp är en mariginell företeelse.

- aspie
Mer
17 år 1 månad sedan #69477 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Ju mer jag letar desto mer förvirrad blir jag. Samtidigt måste jag leta efter svar, jag kan inte leva och samtidigt stå svarslös på sådana frågor. Jag kräver att veta och önskar att jag kunde göra det såsom andra kristna uppenbarligen gör, men det är som att stå i skärselden hela tiden när jag tänker på det.

De säger att jag predikar om att man visst får ha sex före äktenskapet för att jag försöker rättfärdiga något jag håller på med, men jag är fortfarande oskuld. Men jag anser att alla får ha sex utan att känna sig syndiga och låta bli.

Jag förstår ju varför det står som det står i bibeln. Då fanns inte kondom eller andra preventinmedel, det skulle komma så många oönskade barn och med tidens kunskap var att avstå det säkraste sättet. Gud vill att alla barn ska bli älskade och vara önskade, dessutom leder det till fattigdom att behöva föda fler munnar än vad man har råd med. Kanske måste man söka andra, ännu sämre, vägar att skaffa pengar eller så dödar man helt enkelt det barn man inte har råd med.

Men idag är ju inte fallet så. Jag ser det som logik, inte som kätteri.

Jag är med i en diskussionsgrupp på apberget.se där jag är administratör och där diskuteras det väldigt mycket. Jag har ingen som ens tycker likadant som mig, ett tag försökte några "störta" mig för att jag inte ansågs som lämplig. Andra håller med mig, men de är oftast bara tysta.

Nästan alla där i forumen talar om för mig att jag inte är kristen, att jag inte har samma tro som dem. Jag blir arg, vad har de för rätt att säga så? Men när jag läste religionskunskap och verkligen började reflektera över vad Jesus gjorde på jorden, ett försök att ändra judendomen men som av misstag skapade kristendomen och samma med Luther som ville förändra katolicismen men skapade protestantismen. Kanske är jag nästa? De blev ju också hatade och spottade på.

Och det är här man ska sluta lyssna på mig. Jag vet inte om jag förstör för djävueln eller Gud när jag säger att man inte ska lyssna på mig. Men jag har ett enormt driv i mig för att föra mina tankar vidare och ut till andra, det är som att jag inte bestämmer. Det är skrämmande.
Mer
17 år 1 månad sedan #69478 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Den falske profeten
Det är bra att du har en genomtänkt filosofi... ser inget fel i det... du har funnit svar på frågorna som är rätt för dig...

Dock tror jag inte att man kan se sina egna svar som rätt för någon annan... alla måste hitta sina egna svar på de stora frågorna...

Dina svar är rätt för... mina är rätt för mig... och var och ens för sig...

Tro är något väldigt individuellt...