Den falske profeten

Mer
17 år 2 veckor sedan #69727 av mopa
Svar från mopa i ämnet Den falske profeten
Det är nog alla olika färger dom syftar på. Olika färger, olika läggningar, antar jag. Nån som vet mer?
Mer
17 år 2 veckor sedan #69825 av Geta
Svar från Geta i ämnet Den falske profeten
Det är skönt att det blir tillåtet med litet fler variationer.
Det är nog det regnbågen står för.
Det är en symbol som används i många sammanhang.
Mer
17 år 1 vecka sedan #69922 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Den falske profeten
Hmmm...

Jag trodde det syftade på Trollkarlen från Oz och Judy Garland och(Somewhere over the rainbow),

...och den där skiljevägen (de försöker hitta fram) där de där (vad de nu heter) säger: We go both ways.

Och regnbågen (och: "we go both ways") är väl en symbol på bi- också?
Mer
17 år 1 vecka sedan #70033 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Skrev detta till mina kontaktpersoner också:

När jag kom hem från badmintonen idag såg jag att Liza skrivit till mig. Vi sjöng i kör tillsammans förut, hon har en otrolig röst och är nog den bästa sångerskan jag har i min närhet. Hon har en stark tro på Gud, trots att hon har det så otroligt svårt nu efter flera operationer som inte hjälpt henne. Många andra skulle tappa tron, men inte hon.

Ibland känns det lite jobbigt när hon pratar om Gud eftersom jag känner mig så dålig, bisexuell och frossare och icke-nykterist osv, jag lever inte vad hon ser som ett rätt liv. Hon ser mig nog som vilsen, men jag börjar tro att jag faktiskt inte är det, att jag öppnat ögonen för något nytt och att jag kan använda kraften på rätt sätt. Att jag är utvald?

"Jag tror verkligen Gud har en stor plan över ditt liv!" säger hon. Det kanske inte är så att den planen är vad hon tror är, kanske är det min tur att öppna hennes ögon. Kanske. Kanske är jag en profet, eller är jag en demon? Lurar jag mig själv, eller lurar Gud/Satan/Ödet mig? Eller lurar ingen mig, är jag sann och känner till sanningen? Bor den inom mig?

Vad är det som bor inom mig?

Tror ni på Gud, eller tror ni inte på någon högre makt över huvud taget? Kan inte ni också känna kraften som sliter i er, såsom de olika polerna i en magnet. Det är osynligt, men lika väl finns det där. Kärlek och hat, vad kommer det ifrån? Kemiska reaktioner i huvudet? Och vad kommer det ifrån? Vi kan dela upp livet i tusen små bitar, ner till varje liten partikel, men det är bara så långt vi kan komma. Vi kan inte med blotta ögat se och förklara det där under, det som står bakom allt. Det vita och svarta, goda och onda, norr och söder, magnetismen.

Jag börjar bli rädd, det känns som att Gud tänker mina tankar. Men han vill inte att jag ska vara rädd tror jag. Eller är det Satan? Jag kan inte definera det, jag vet inte!!!
Mer
17 år 1 vecka sedan #70356 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Mina kontaktpersoner svarar inte! Även fast de jobbat. De undviker att svara, VARFÖR? Jag behövder dem, jag ringde behandlingshemmet men då hade de gått hem. Jag har värstingångest just nu och varför svarar de inte på mina frågor???
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 1 vecka sedan #70358 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Den falske profeten
Det där har jag varit med om flera ggr! Nonchandet av ens känslor!
Men samtidigt kanske det är svårt för dem att svara på dessa frågor?

Min Läkare har då inte svarat mig, trots att jag vill ha en ny tid för medicinsamtal. Hörde att hon var sjukskriven, men det är ett tag sedan!

Jag tror bara att vi liksom lever i en annan tankevärld än skötarna, som kanske har många att ta hand om?

Vars är världen på väg?