Gud

Mer
16 år 8 månader sedan #83566 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gud
Rosenmetoden tycker jag är intressant men Rosenterapeuter vågar nog inte behandla schizofrena personer.
Det är för komplicerat.
www.rtr-se.org/Rosenmetoden/Marionrosen.html

Marion Rosen själv blandar inte in mystiska saker vad jag tror.
Mer
16 år 8 månader sedan #83568 av Balder
Svar från Balder i ämnet Gud
Tack Geta för länken!

Det stod bl.a. detta:

[i:28iqkhei]Hur går en behandling till?
Som klient ligger du bekvämt på en behandlingsbänk. Rosenterapeuten arbetar först med din rygg, för där finns fler synliga muskler än på framsidan. Rosenterapeuten arbetar mjukt med dina muskler, låter dig bli medveten om var spänningen finns i din kropp och iakttar reaktioner i kroppen.[/i:28iqkhei]

Geta, jag har kontinuerligt erhållit massage av en utbildad kamrat som är massör. Det har löst upp många spänningar jag haft och jag har ibland somnat under behandlingen.

:D
Mer
16 år 8 månader sedan #83576 av bambigirl
Svar från bambigirl i ämnet gud
När min mamma hade cancer mådde jag dåligt och började på Sigtuna folhögskola för att träffa likasinnade och för att hämta nya krafter för att gå vidare. Jag slutade med studierna efter det och min mamma dog på sommaren. Jag är kristen och är döpt, har gått på kyrkans förskola, konfirmerat mig samt folkögskola. Så tycker jag om lucia och julafton.
Eller som en ingift släkting sa: Vi tror på julafton.
Mer
16 år 8 månader sedan #83582 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gud
Jag har prövat massage av en tjej som hade helande händer... det hjälpte mycket under en period när jag hade svåra biverkningar från mediciner...
Mer
16 år 8 månader sedan #83583 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet gud

bambigirl skrev: När min mamma hade cancer mådde jag dåligt och började på Sigtuna folhögskola för att träffa likasinnade och för att hämta nya krafter för att gå vidare. Jag slutade med studierna efter det och min mamma dog på sommaren. Jag är kristen och är döpt, har gått på kyrkans förskola, konfirmerat mig samt folkögskola. Så tycker jag om lucia och julafton.
Eller som en ingift släkting sa: Vi tror på julafton.


Visst är det fint med traditioner... jul och påsk och midsommar och så... det är trevligt...

Hemma har vi gjort mycket med advent... haft tända ljus och läst en berättelse varje kväll... sjungit sånger på söndagskvällen... sånt betyder mycket...