Spelmissbrukare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #240489 av Fantasio
Träffade en kompis idag, som jag varit inlagd med en längre period. Vi sågs på hans arbetsplats (ett ställe för folk med psykiska funktionshinder) och han bjöd på fika.

Han såg ut vara i gott gammalt slag och vi pratade och skrattade. Helt plötsligt började han att prata om Jack Vegas och att han spelat bort en del pengar, men att han räknade med att vinna tillbaka dem.

Det gjorde mig så besviken. Han har ju själv sagt ett flertal gånger att han spelat för sista gången, att spel är jävulens påfund (han är Jehovas vittne).

Det visade sig att allt bara var tomma ord. Jag blev lite arg på honom, men sa inget, i vanlig ordning. En barndomsvän till mig är f d spelmissbrukare och jobbar idag med att motverka det beroendet. Kanske ska jag föra dem tillsammans. Min vän blir ju ruinerad av spelandet.
Mer
14 år 7 månader sedan #240705 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Spelmissbrukare
Tråkigt att han skulle trilla dit igen. Du kanske skulle be att han skall ta upp sitt spelande med församlingen, så att de kan stötta och be för honom. kanske han kan sluta då. Vid schizofreni har visst upp till 20 % problem med spelmissbruk, så det är ganska vanligt.