Hur länge ska jag orka ? Jag gör allt fel

Mer
10 år 9 månader sedan #593267 av Kmv
Min fru 44 år har en psykos troligen orsakad av köldkörtel inflammation.
Hon har tsh 6.9 och hon har blivit bättre, men lever fortfarande i en bubbla och lätt psykotisk tillstånd. Jag är helt slut och orkar inte med att låtsas som det regnar,
Jag säger till henne att allt beror på köldkörteln då blir hon arg och ledsen och säger
Att vi alla vill få henne till att hon är sjuk, vilket alla anhöriga vet.
jag vet att jag ska vara tyst men det är svårt,
Efter 2,5 månader.
Är det farligt att vid hålla att hon har en psykos?
Kan hon bli sämre?
Tacksam för svar Med vänlig hälsning, kmv
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #593268 av yoki
Hej kmv. Jag har inga svar vill bara att du ska veta att jag tror du gör så gott du kan, mer kan man inte göra och det är nog. Jag tror att du kan vara lugn i förvissningen om att du gör det bästa för henne. Det är helt naturligt om det är så att tålamodet brister ibland, det är ju en mycket jobbig tid för er båda nu.
Var rädd om dig och försök att se till dina egna behov också, så gott det nu går.
Skickar en stor kram till dig i sommarnatten. :kram :kram :kram
Mer
10 år 9 månader sedan #593269 av Tikki
"Är det farligt att vid hålla att hon har en psykos?
Kan hon bli sämre?"
Det har jag ytterst svårt att tänka mig.

Glöm inte att sköta om dig själv. :hjärta
Mer
10 år 9 månader sedan #593279 av Geta
Det måste vara stor skillnad på om psykosen beror på sköldkörteln. Vet ej om någon tidigare har tagit upp den frågan.
Därför är det svårt att svara på hur det går till när psykosen klingar av just i det här fallet. Det är väldigt omtumlande att ha en psykos. Det kan vara både svårt att fatta och deprimerande efteråt.
Mer
10 år 9 månader sedan #593324 av Admin1
Det som är viktigt är att inte kritisera, skälla eller vara överengagerad. För då kan psykosen förvärras. Sedan bör man undvika att stressa personen, eftersom man ofta är stresskänslig och försämras av stress. Vad exakt är det som är jobbigt för dig med henne? Jobbar hon fortfarande?
Mer
10 år 9 månader sedan #593329 av zoegas
Tipsa henne om viska.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻