Det sociala livet

Mer
18 år 3 månader sedan #30795 av Saari
Det sociala livet skapades av Saari
Hur har era problem påverkat erat sociala liv?

För min del har människor försvunnit ur mitt liv mer och mer, främst för att jag inte orkar vara den kompis jag en gång var och förmodligen för att de tröttnar på mig. Jag tycker det är så svårt att hålla igång vänskapliga förhållanden då jag ibland inte känner att jag orkar ta kontakt eller förstår att de inte vill träffa mig. Det är jobbigt med människor som är störda, jag har full förståelse för de som inte orkar med.

Men det är bara så jävla ensamt.
Mer
18 år 3 månader sedan #30797 av lajn
Svar från lajn i ämnet förstår
jag förstår precis vad du menar, man orkar liksom inte träffa ngn men ingen fattar....sjukt jobbigt, jag känner bara för att försvinna bort
Mer
18 år 3 månader sedan #30799 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Det sociala livet
jag har också förlorat många.
Mer
18 år 3 månader sedan #30805 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Det sociala livet
Hej PSR,
Tråkigt att du mår så dåligt. Har du aldrig haft kompisar eller har de försvunnit med tiden? Vad tror du det är som gör att relationen blir dålig till dina arbetskamrater? Jag lider själv av dåliga relationer till arbetskamrater, men nu är jag sjukskriven sen flera månader tillbaka så jag har inte träffat dem. Mitt problem är att jag tycker att de är onda alternativ idioter. Lider du kanske av något likanande?
Mer
18 år 3 månader sedan #30806 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Det sociala livet
PSR

Känner mycket som du. Jag har kontroll socialt sätt bland mina närmaste anhöriga, men utanför den kretsen så fungerar jag pinsamt dåligt. Jag vet inte hur man kan få bukt på social fobi. Många säger att man ska utsätta sig för det som är jobbigt, men då bör man vara motiverad till det och det är inte jag. Hoppas på ett mirakel annars så är det snart slut för mig på denna jord.
Mer
18 år 3 månader sedan #30810 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Det sociala livet
PSR,

Grejen är den att ganska ofta har inte människor runt omkring en samma bild av hur man är som man själv har. Jag tror tillexempel att alla människor vet allt om mig, att de kan läsa mina tankar osv. Men många runt omkring mig säger ofta att jag aldrig berättar något om mig själv och att de inte vet så mycket om mig egentligen. Det jag vill ha sagt är att bara för att du tycker att du är socialt missanpassad behöver inte andra ha samma uppfattning om dig, kanske uppfattas du bara som tillbakadragen, någon som vill vara i fred.