Mamma tvångsomhändertagen för tredje gången på två år...

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38383 av
Hej!

Nu har hon varit inlagd på en akutavdelning för psykoser i 4 månader igen. Denna gången verkar de inte skicka hem henne vind för våg som de brukar, hon kommer nog vara kvar några månader till. Men, jag får ju ingenting veta, eftersom hon har begärt dubbel sekretess, så jag får nöja mig med att gissa om saker.
Är det någon som vet, om det verkligen är så, att jag som dotter, verkligen inte har rätt till någon som helst information om mammas vård?
Sen undrar jag också om mamma verkligen bara ska vara på en akutavdelning i alla dessa månader, där vården enbart består av förvaring och mediciner? Borde hon inte få vara på något behandlingshem i stället, där hon även skulle kunna få någon samtalskontakt osv...någon som kan sånt här?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38624 av
Hej! Min mamma har begärt sekretess sen jag föddes om hennes tillstånd och nej du som dotter har ingen rätt att få reda på något om din mammas sjukdom och vård om din mor inte vill detta. tro mig jag har försökt.

eftersom psykvården är så dålig finns det inte tillgång med så många vårdhem. detta gör att din mor troligen kommer få stanna på slutenvården under denna tid. Sök dig till någon att prata med kring din mammas sjukdom som kan ge dig lite hum om hur länge hon kan få stanna där och vad vården senare kan göra för din mor när hon blir utsläppt. Jag hade vänt mig till psykiatriska öppenvården eller bup om du är under 18. Hoppas du har fått svar på dina frågor. lycka till
/dotter till en schitzoaffektiv mor

Gäst skrev: Hej!

Nu har hon varit inlagd på en akutavdelning för psykoser i 4 månader igen. Denna gången verkar de inte skicka hem henne vind för våg som de brukar, hon kommer nog vara kvar några månader till. Men, jag får ju ingenting veta, eftersom hon har begärt dubbel sekretess, så jag får nöja mig med att gissa om saker.
Är det någon som vet, om det verkligen är så, att jag som dotter, verkligen inte har rätt till någon som helst information om mammas vård?
Sen undrar jag också om mamma verkligen bara ska vara på en akutavdelning i alla dessa månader, där vården enbart består av förvaring och mediciner? Borde hon inte få vara på något behandlingshem i stället, där hon även skulle kunna få någon samtalskontakt osv...någon som kan sånt här?