Får hjälp av mitt syskon

Mer
6 år 1 månad sedan #1038887 av Richard
Svar från Richard i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Fast hon har en gång erbjudit sig att bli god man åt mig, men inte nu längre. Kanske i framtiden, för min nuvarande gode man är jättebra, men hon är 80 år, men hon är pigg! Givetvis kommer min syster då kräva de 500 kr i månaden som jag betalar nu för min gode man.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038937 av Nissegossen
Var och en får se till att pengarna man får, räcker tills nästa månads pengar. Nu vet jag ju att alla inte har så mycket att röra sig med och då får knappt med mat, de bör då söka socialhjälp ty deras normer får de som inte får pengar till mat och det nödvändigaste

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1038938 av Nissegossen

Richard skrev: Fast hon har en gång erbjudit sig att bli god man åt mig, men inte nu längre. Kanske i framtiden, för min nuvarande gode man är jättebra, men hon är 80 år, men hon är pigg! Givetvis kommer min syster då kräva de 500 kr i månaden som jag betalar nu för min gode man.


Det är här lätt att vara enögd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1038940 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Med garantiperson och bostadstillägg borde de flesta ha pengar till mat.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038945 av Nissegossen
Har en arbetsförsäkring inom LO kollektivet den hjälper till och tillägget ger bortåt 2.500 kr i månaden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 veckor sedan #1039201 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får hjälp av mitt syskon

Fantasio skrev: Jag ringde min syster, vi ska kanske köpa bälte åt mig imorgon. Ska även titta på vårjacka.




Ja detta passar in på Fantasios inlägg om skärpet!

Vars är världen på väg?