Får hjälp av mitt syskon

Mer
6 år 11 månader sedan #936011 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Du har ju boendestöd, som du ibland inte vet vad du skall ha till. Boendestödet kan hjälpa dig med sådant också.
Mer
6 år 11 månader sedan #936014 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Man ska nog akta sig för att begära för mycket hjälp av anhöriga som har familj
och arbete. Kontakten kan bli ansträngd. Min syster är bra på att sätta gränser.
Mer
6 år 11 månader sedan #936021 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag tänker oxå att jag inte vill ligga mina nära och kära till last, vi hjälper varandra.
Mer
6 år 7 månader sedan #968784 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag har bara vid några enstaka tillfällen bett mina syskon om hjälp. Tycker det är bäst så. De är egentligen mina halvsyskon, jag växte upp med min halvbror så han känns "äkta". När jag var liten var jag ganska vild och skadade mig ofta, han fanns då alltid i närheten och kunde rycka ut. Däremot är min halvsyster en elak jävel som var vuxen då jag föddes. Har nu inte träffat henne på år och dagar. Min bror träffade jag förra sommaren då han hjälpte mig att fixa ett pass.

De har däremot aldrig lagt sig i mitt psykhelvete, det har jag fått leva i själv. Men mina föräldrar var heller aldrig inblandade, en medveten strategi från min sida.
Mer
6 år 7 månader sedan #968785 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag har heller aldrig pratat om mitt psykhelvete (värre förr) med min syster eller mina föräldrar. De har låtsats som att det inte har existerat.
Mer
6 år 7 månader sedan #968787 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Mina föräldrar ville komma då jag var inlagd vilket jag tror var vad vården också ville (minns inte riktigt). Men jag sade ifrån av flera anledningar. En av dem var att mina föräldrar faktiskt inte kände mig speciellt väl. De hade skapat en bild av mig som inte stämde med verkligheten. Min uppväxt var ett helvete.