Nissegossen? Kommer du ifrån en dysfunktionell familj?

Mer
6 år 3 månader sedan #1009634 av Admin1
80 % av föräldrarna bär själv på schizofrenigener. De kan ha lätta kognitiva brister.
Mer
6 år 3 månader sedan #1009958 av Carmen Al Kebab
Geta alla med vår sjukdom slipper jobba enligt lagen! Dessutom säg nån som vill anställa eller va kollega med en psykisk störd människa med nedsatta funktioner och dessutom mår jävligt dåligt?
Mer
6 år 3 månader sedan #1010045 av Encingnerius
Vi kanske är psykiskt störda men alla vi beter oss inte som om vi vore psykiskt störda...
Mer
6 år 3 månader sedan #1010226 av Carmen Al Kebab
Ja det är juh direkt ingen som visar sin störning öppet alla gånger men det var inte tal om det! Det som var min poäng var att ha en som mår väldigt dåligt som tex nyinsjukna oavsett vilket beteende än man må ha påverkar omgivingen så pass mycket att människor tex på en arbetsplats skulle få en negativ inverkan! Dessutom dom flesta skulle ändå inte klara ett jobb eller utbildning pga nedsatta funktioner och det gäller särskilt som nyinsjuknad! Vissa funktioner kommer tillbaka till viss del efter en psykos vid återhämtning! Men knappast inte dom flesta gånger ens då att man kan sköta ett jobb!

Kort sagt det är juh inte av helt lönlös anledning som oss som du och jag har olika former av psykos eller psykossjukdomar att leva med får så jävla enkelt sjukersättning tänker man!

Men jag kan ha fel kanske är det just det du nämner som vi behöver och borde bli så?
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1147350 av Nissegossen
Såg tråden när jag Googlade mitt nätnamn och tyckte jag kunde svara.

Hade en handledare som sade, varje människa gör så gott den kan. Blir det inte bra den dagen, så var det så gott man kunde den dagen.

Såg något mer jag kan kommentera nämligen det ang dubbelbindning var att farmorsmor och farfarsfar var syskon, min farmor och farfar var kusiner. Och på min fars sida hade farmorsmor en psykisk sjukdom och blev intagen på mentalsjukhuset i Lund och dog där 1908. Hennes man gifte om sig, då det var tillåtet vid psykisk sjukdom.

Min farfarsfar lämnade fru och barn tog sig till USA och han skickade pengar till familjen i Sverige och det var meningen att resten av familjen skulle komma över. Han dog i USA. Han dog enligt annan pga att de sade att han ramlat ned från en loge och omkomit

Min farmor och farfar, var bägge utan en förälder och de fastnade för varandra samt att en kusin på en begravning sträckte över bordet min farmors vigselring och min syster körde mig och min mor därifrån och min mor sade när jag sade att farmor gift sig. Hon sade nu skall vi se, när var xx född, äldsta barnet? Hon kom fram att de gifte sig samma år som min äldste farbror var född

Två som hade det gemensamt att de var utan en förälder var nog som ungdomar likadant idag att två som har mycket gemensamt blir kära och får barn tillsammans är inget konstigt

Men det är genom min fars släkt där har jag den dubbelbindningen jag tidigare talat om så kebaben är du nöjd?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147355 av Geta
Läste i Johan Cullbergs bok Psykoser att det är inte är föräldrarna som utlöser schizofrenin, men miljön kan försämra det hela.