Nissegossen? Kommer du ifrån en dysfunktionell familj?

Mer
6 år 3 månader sedan #1009301 av Admin1
Anhöriga kan få familjeutbilning och familjeintervention av psykiatrin. Den gör att risken att få psykoser halveras.
Mer
6 år 3 månader sedan #1009552 av Carmen Al Kebab
Dysfunktionell familj = Familjen har problem, ofta störda eller har psykisk sjukdom... Ska dessa verkligen få denna utbildning?
Mer
6 år 3 månader sedan #1009554 av Geta
Det är väl just därför som de ska gå utbildning för att förbättra klimatet i familjen.
Mer
6 år 3 månader sedan #1009564 av Carmen Al Kebab
Vad är det som står bakom denna dubbelbindningsmetod? Säger en sak men visar något helt annat... Liksom vad vinner de på det?
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1009565 av
Frågan är snarare vad vinner dom på det? Som väcker upp ett helt annat ämne! En hel del läkare tycka sig veta att det enda rätta är att vi ska rehaviliteras på deras sätt och stil och skaffa oss en sysselsättning dom tycker är bra exempelvis! För man ska stöpas i formen som tex jag vore nån svenssondröm!

Det har gått så långt att till och med socialstyrelsen har feta förslag upp mot tapaten att så fort som möjligt sätta nyinsjukna i arbete! Och vem vill ha ett psykfall på arbetsplatsen?

Det är för oss allas bästa att dom lät oss vara ifred och inte försöka anpassa oss till nån svenssondröm! Dessutom var arbetslösheten som minst på väldigt länge förra året så förlusten av att vi inte jobbar behöves sörjas så värst anmärkningsvärt!

Kort sagt vad ska dom säga nästa gång har jag ingen aning men tycker det blir säkert lika underhållande som vanligt, det är jag övertygad om!
Mer
6 år 3 månader sedan #1009624 av Geta
Det kan väl vara nyttigt att ha prövat på arbetslivet.