Problem

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 10 månader sedan #1052227 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Problem
Jag såg i ngn tråd att du vill att din pappa får hjälp Amandara? Är det ekonomiskt eller psykiskt? Är han med i ngn pensionärsorganisation?

Har han kommit tillbaka till Spanien? Men det är väldigt många som behöver hjälp! Privatpersoner, eller din pappa är väl en offentlig person som har varit världsstjärna i ngn idrott? Kan han få ngn hjälp av sin klubb eller landslaget i den sporten?

Är man bäst i Sverige så är man ju bland de bästa i världen! Kommer ihåg en kvinnlig världsstjärna, var nu hon tog vägen?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1052238 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem
Havregrynsgröt mättar länge och stabiliserar blodsocker, det en man som inte nära nig, han bor dock i området han har diabetes och propagerar för havregrynsgröt som frukost.

Dock vet inte jag heller hur göra, har inte fått klart för mig vad ditt problem är Amandara ?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1052243 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem
Amandara, du verkar inte att må bra sedan du reste till Spanien. Man behöver ha sina rutiner och strukturer för att må bra.
Mer
5 år 10 månader sedan #1052505 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem
Ja, det kan ha varit för stressande för henne med ny miljö och klimat.
Mer
5 år 10 månader sedan #1052531 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Problem
Jo det är rätt jobbigt här i Spanien....förstår inte riktigt varför men jag står liksom inför en tomhet känns det som....jag får inte den stimulans jag behöver i vardagen. Det är väl rutiner samt vänner jag saknar. Vet inte om jag pallar med att vara här tills september.... Pappa behöver hjälp ekonomiskt om något och goda vänner såklart. Jag drack för mycket vin häromdagen och mådde inte riktigt bra. Jag ber om ursäkt för det. Tack för input och omtanke. Det är lätt att dricka vin och öl här då det är så billigt. Jag har inte tillräcklig styrka i mig själv för att skapa rutiner i vardagen....behöver en struktur att vara i....saker att göra och anpassa mig efter.... Jag springer men inte lika mycket som jag vill. Är med morsan och Loppan och bubbelpoolat.Det är verkligen lyxigt och fint här men lyx är inte allt. Jag behöver något annat..... I grund och botten mår jag bra även om det var lite svajigt i början när jag var här. Jag uppskattar väldigt mycket er som vänner.
Mer
5 år 10 månader sedan #1052538 av memphis
Svar från memphis i ämnet Problem
Kan du inte behålla samma rutiner som hemma Amandara? Tex. Vakna, äta frukost, ut och utforska med Loppan. Äta lunch, träna osv? Det är ju synd om du inte kan njuta av miljön.