Vuxna Sonen (27 år) med diagnostiserad schizofreni skär sönder våra bildäck..

Mer
5 år 8 månader sedan #1074094 av Geta
rymd,

Nu handlar det inte om dig i den här tråden utan om den vuxna sonen med schizofreni.
Viska ska handla om psykiatri.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1074095 av Nissegossen
Psykolog hjälp eller samtalskontakt går att få genom kyrkan på det sjukhus där han brukar ligga inne på har sjukhuskyrkan samtals kontakt. Jag fick därigenom en utbildad psykolog. Dock övriga som jobbar där är utbildade för att kunna stödja patienter på sjukhuset och där även för psykiskt sjuka.

Själv fick jag en utbildad psykolog henne gick jag till i en 5-6 år och det var jag själv som avbröt. De har alla normer som följer sjukhuspersonal dvs säga tystnads plikt

Det bästa är att det är gratis. Svenska kyrkan betalar deras lön.

Över 2 års fängelse i straffskalan är de enligt lag skyldiga att kontakta polis

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1074109 av Jocke
Kanske du pappan kan rekommendera din son denna site? Men ni båda behöver en privatsfär för att kunna berätta för oss så att vi kan underlätta kommunikationen för er respektive? Ni båda behöver hjälp av oss här på viska! Men till dig pappan kan vi bara ge formella tips på hur du kan förbättra din kommunikation med sonen, men sonen kanske tycker du sviker honom genom att du tog initiativet till att kontakta oss?

Man ska ha is i magen när det gäller sådana här situationer, ibland är det bättre att avvakta och se de direkta konsekvenserna av din sons handlande. Om du lyckas få med honom här genom insinuationer, så kanske Admin kan ta bort denna tråd, så att han får förtroende för oss?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1074111 av rymd
jag är en dotter och pappa bryr sig inte ens
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1074118 av Jocke
Vad exakt behöver du för hjälp Rymd? Vi har svårt att sätta gränser för hur vi ska fungera i ett grupptryck, vi alla har behov av att vara deltagande och aktiv. Men vi har svårt att inse att vårt agerande automatiskt innebär konsekvenser, det är en naturlag!

Att bry sig är viktigt, jag försöker visa er genom bilder hur man kan uppfatta världen positivt! Men allt är inte rosa skimmer, utan sjukdomsinsikt är väldigt viktigt i sådana här situationer! Du som är dotter, har ju precis som alla andra rätt till mänskliga rättigheter! Livet är ett givande och tagande har jag lärt mig!

Vars är världen på väg?