Giriga polare som vill ha ens pengar?

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081792 av charlie2
någon mera än mig som har träffat på polare som vill ha ens pengar.?
tycker att det är fräckt av dem att be om pengar.
så gör man inte gällande vänner man tar inte andras pengar.
jag hör mött en del polare som vill ha mina pengar.
men de är inga riktiga vänner då.

jag har lärt mig en sak ge aldrig bort pengar eller låna aldrig ut pengar till vänner.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081823 av Richard
Jag är väldigt försiktig med att låna ut pengar, för jag har haft med såna lodisar att göra. En är skyldig mig 300 kr, de kommer jag aldrig att få tillbaka, eftersom han är typ hemlös o lägger allt han får på knark!

En annan är också skyldig mig 300 kr. O så ville han köpa min skyddsväst, men jag sa; -Nej, du får den när jag får 2 000 kr i handen för den! Han ville ha den eftersom han är hotad av folk han är skyldig pengar... :väggen Han fick låna den några dagar, o jag fick lite "guld" i pant, men det var ju bara plast! Så jag fick tillbaka västen.

Men de där 300 kronorna tjatar jag på honom om. Men det verkar ju som om han är skyldig varenda jävel pengar!

Jag har portat båda två från min lägenhet! Det ska inte springa en massa pundare o lodisar här!
Mer
5 år 8 månader sedan #1081887 av Pg
Jag har inga polare efter jag insjuknade i psykos. Det har några fördelar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081891 av rymd
Lånar gärna ut till mina vänner, har inga problem med pengar
Mer
5 år 8 månader sedan #1081892 av Geta
Har alltid fått tillbaka pengar som jag lånat ut, utom den gången jag lånade 80 kr till en alkoholist i min studentkorridor. Det var mycket pengar i början av 70-talet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081894 av rymd
Aha, jag har alltid fått tillbaka pengar jag lånat ut. Kanske har jag snälla vänner