Paranoid anhörig som tror illa om alla som vill henne väl

Mer
5 år 7 månader sedan #1084687 av Admin1
Vid dödsfall av t.ex en förälder kan de med psykossjukdom försämras för det är en stor påfrestning och det kan vara risk för dödsfall i självmord. Så att hon nu är sämre är ingenting att förvånas över.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084698 av kattant
Geta: jag har också funderat på det, men jag är ju ingen expert. Vad tänker du?

Admin1: ja precis, det var tyvärr väntat.. hon fick ju en psykos direkt efteråt som gick över efter 2 ca veckor. Hon blev riktigt dålig när hennes mamma gick bort för ett par år sedan, som hon stod mycket närmare. Dock inte på det här sättet. :(

Är väl kanske mest rädd att hon aldrig mer vill prata med mig (det gör ont att bli klickad i tele av sin mamma för att hon fått för sig att jag är ond), att det inte går över. Det är ju verkligt för henne, men det gör ändå ont.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084704 av Nissegossen
Min far sade de kan se oss studion när vi tittar på TV de har mikrofoner i väggurtagen allmän paranoia och på min fars sida finns en dubbel bindning som kommer genom min farmor och farfar de var kusiner och min farmorsmor dog 1908 på Mentalsjukhuset I Lund och min farmorsfar gifte om sig då pga att lagen var så då. Jag är yngst av farfars 25 barnbarn och jag är den ende som blivit drabbad och vad jag vet barn också. De faller av undan för undan min bror är te x 82år i år..

Efter att jag insjuknat har jag sett till att inga barn har från mig bara för att de inte skulle insjukna i den här överdjävliga sjukdomen den stannar hos mig.

Jag är välutbildad från det jag var barn i Schizofreni numera känner jag min sjukdom och vet vad den kan göra. men en Brasklapp här. Kolla in Mark 3 börja vid 20 vers läs ned till kapitlets slut. Där går Jesus emot sin släkt och avsade dem som sina släktingar..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1084873 av Admin1

kattant skrev: Jag tror att den goda mannen går att lita på, fast hur vet man egentligen det? Hon tog hand om mammas pappas (han som lämnar arvet efter sig) ekonomi i slutet (han blev otroligt dement, snabbt) utan att sno något iaf. Därför hade jag förstått om hon misstänkte sin goda man (rimlig rädsla), men oss? Vi vill ju att hon ska ha det bra..

Om du får en fullmakt av din mamma kan du kontrollera godemannens alla transaktioner.
Du kan som släkting och arvinge också kontrollera årsredovisningen som finns hos överförmyndaren.
lawline.se/answers/kontrollera-god-mans-utforda-arbete
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1084951 av Lester
om du bryr dej om henne så vore nog det bästa sätta LPT på henne så ingenting farligt händer och sätta in en medicin antipsykotiska, hon får inte insikt i en akut psykos förrän hon blivit friskare och friskare blir man när man sätter LPT så hon får rätt medicin som fungerar för henne för hon ska bli friskare..... det kan va väldigt farligt att låta nån gå en längre period i akut psykos vad som helst i princip kan hända... hon behöver vård och hjälp och stöd på rätt sätt för det finns goda chanser på det här sättet som jag råder till att du ska få då tillbaka din kära mor....
Mer
5 år 7 månader sedan #1084957 av Geta
Att vara paranoid är väl inte något utmärkande vid bipolär sjukdom?