Varför vill föräldrarna känna makt över mig?

Mer
5 år 6 månader sedan #1093641 av Carmen Al Kebab
Min pappa övervakar mig med mycket hög sannolikhet med extremt tydliga bevis... Varför? Vad vill han ha ut av det? Varför trakasserar han mig tillsammans med polisen för 7-9 månader sedan?

Detta är något jag troligen aldrig kommer fatta, mot sitt eget barn? Varför?
Mer
5 år 6 månader sedan #1093642 av Geta
Du lever kanske farligt utan förstånd.
Mer
5 år 6 månader sedan #1093643 av Carmen Al Kebab
Att jag lever farligt? Inte en chans.
Mer
5 år 6 månader sedan #1093644 av Miika
Mer
5 år 6 månader sedan #1093648 av Carmen Al Kebab
Det är lätt att påstå det när jag har fått schizofreni diagnos... Men jag har lärt mig med åren att man ska ta schizofrenas paranoia med en nypa salt, det kan trots allt finnas sanning i det.
Mer
5 år 6 månader sedan #1093651 av Richard
De är väl troligen oroliga för dig?

De flesta föräldrar bryr sig om sina barn. Nu vet jag inte hur gammal du är, om du bor hos dina föräldrar o.s.v. Jag har läst lite om hur man som anhörig ska reagera på om någon är schizofren, o en grej jag minns är att man ska aldrig hålla med om den sjukes vanföreställningar. T.ex. om du säger till din pappa; -Det här är min nya vän, Påskharen. Hälsa på honom!
Så ska din pappa inte låtsas att påskharen står där.

Är du våldsam så kanske din pappa ringer polisen. Det gjorde min pappa en gång när jag höll på att hota o misshandla honom. Inte för att "sätta dit mig", utan för att jag skulle få hjälp, de körde mig till psyket. Men det begrep jag ju inte då.

Mina föräldrar tog tillsammans, trots att de var skilda, mig till en psykiater när jag var 16 år. De ville att jag skulle få hjälp, inte för att försöka få någon makt över mig.

Jag tror inte din pappa övervakar dig, även om jag också är paranoid så tror jag inte mina föräldrar övervakar mig. Visst, de kanske är nyfikna o läser min blogg, men bloggar är till för att läsas. Sen är jag ju sällan anonym på nätet också. Min pappa PM'ade mig på Flashback, vet inte om de känner till Viska, men har inget att dölja.

När man är paranoid är man också intresserad av att övervaka andra. På min blogg registreras vilka myndigheter och vilka media som besöker den, men mest som en kul grej. När jag bodde med pappa installerade jag bl.a. en keylogger i datorn o övervakade honom hela tiden. Minsta dålig grej han gjorde så fick han stryk... :cry: