Kommer ni från en välfungerande familj?

Mer
5 år 5 månader sedan #1097710 av Miika
Ja finns inget att klaga på
Mer
5 år 5 månader sedan #1097711 av rymd
Mina föräldrar är supersmarta, mina syskon också. Men välfungerande? nej
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1097718 av Utomjordingen
Vet inte men nåt fel var det ju under min uppväxt! Jag kanske inte var som alla andra normala barn efter trafikolyckan som jag var med om när jag var 5 år gammal?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1097721 av memphis
Din styvfar försökte ju döda dig, Utomjordingen. Inte väl fungerande person!
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1097736 av Utomjordingen

ispegelland skrev: Din styvfar försökte ju döda dig, Utomjordingen. Inte väl fungerande person!

Jo eller nej, alltså - det var inte normalt under ytan men på ytan såg allt normalt ut i familjen!

Min mamma och styvpappa var väldig omtyckt utav alla men de andra kunde ju egentligen inte veta hur det egentligen låg till - särskilt med mig - för det var som skådespeleri alla i familjen.

Får man 50 st. - 100 st. julkort/nyårskort som min mamma och styvpappa fick varje år så såg det ju bra ut hos andra på ett sätt.

Den här om trafikolyckan som jag har varit med om har jag inte vågat prata så mycket om förrän jag blev medlem här på Viska. När jag var ung så var det som jag aldrig hade varit med om nån slags riggad trafikolycka. Samma sak när min styvpappa försökte strypa mig till döds och dom gångerna han misshandlade mig har jag börjat lyfta fram först nu sen jag har blivit medlem här på Viska. Det är lättare idag att prata om det, för det första är min styvpappa död sen länge så jag har ingen anledning längre att vara rädd för honom och för det andra så kan jag vara anonym här på Viska... .
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1097752 av Maxjohan1983
Helt ok. Jag är varken sociopat eller psykopat. Mycket lek under barndomen, sport o bra vänner. Vid hade flera djur, speciellt många hundar hade vi under åren. Å mina systrar hade egna hästar å det håller dem på med än idag. Dock började jag dra mig tillbaka då jag var kring 14 år. Orkade inte jaga kvinnostjärtar i den åldern utan jag var lite före min tid där å insåg att det bara var ungdoms flammor. Sedan fick jag min första flickvän under gymnasiet å det höll vell nästan 2 år men jag är ganska säker hen var otrogen. Men det är först senare jag insett detta. Men det är ju skit detsamma nu i dag ! :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln