Mor med till psykiatern?

Mer
5 år 5 månader sedan #1100455 av MsTibbs
Min psykiater bad mig fråga om inte min mor kunde följa med på nästa besök (fredag 2 november). Hon har tackat ja. Vilken typ av saker vill han höra? Om jag duktigt äter mina piller eller vad?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100472 av Nissegossen
Fråga, hur skall vi kunna veta hans tankar? Det skulle du gjort när han sade det.

Han kanske har ett dolt syfte att han vill höra en närstående om hur du verkar i det hur du mår just nu? Det blir bara spekulation, jag vet ju inte alls vad han tänker fråga din mor, men det måste ha att göra med hur du mår från en närstående som känner dig väl för att kunna fånga upp dig innan en ev inläggning det kostar pengar ur budgeten så ha inte med getter att göra :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100474 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Mor med till psykiatern?
Tack Nisse det var klargörande! :)

Tänkte inte på det då. Vi får se...
Mer
5 år 5 månader sedan #1100475 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mor med till psykiatern?
Har psykiatrin tidigare träffat dina föräldrar? Har de gått föräldrautbildning? På min tid ville psykiatrin inte alls ha kontakt med föräldrarna.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100513 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Mor med till psykiatern?
Nej aldrig på psykiatrin. Jag utreddes dock för Asperger/ADHD hos en privat psykolog, hon intervjuade föräldrarna. Men de diagnoserna är ju livslånga. Schizoaffektiv dyker ju upp mest när man blir äldre?
Mer
5 år 5 månader sedan #1100562 av Nissegossen
Ja, sköt om dig utan bössa om det nu inte är från kyrkan eller annan välgörenhets bössa ha inte med bössa att göra, du kan ju rikta dig åt fel folk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum