Vänliga veckan: Vad är vänlighet?

Mer
5 år 1 månad sedan #1128643 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1128652 av Amandara
Vänlighet är Dalai Lama.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128794 av Richard
Kanske att betala för andras alkohol på Systembolaget?

Jag var o köpte några öl nyss, men jag glömde att lägga en "nästa kund-pinne" på bandet. Så jag sa till hon i kassan, att dom där är inte mina o pekade på flaskorna som stod bakom. Men han bakom sa; -Du får gärna betala dem! (På skoj alltså). Men jag sa; -Nää! Då sa hon i kassan; -Men det är ju vänliga veckan nu?
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1128797 av Nissegossen
Richard något som är gratis, men som står högt bland personal, bland annat systemet är gratistidningen Metro. Jag har ofta en kontakt på systemet hon lyser upp när jag kommer, ty på rasten läser de Gärna Metro.

Likadant på apoteket och vårdcentralen hon i kassan vill ha vad hon får inte bara till sig själv utan till andra anställda också. En som jobbat länge på samma Apotek hon visste mitt personnummer och då hade jag dosdisp så fort honsåg mig och att hon redan hade en kund, gick hon till hyllan tog min dosdisp och tidning och medicin bytte plats.

Sista dagen hon jobbade var det då Apoteket skulle delas upp till andra bolag, den gången lade jag tidningen på disken varpå en kund sade du glömde tidningen då nästan röt hon, Nej den är min

Så en gratistidning kan vara en dörröppnare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128803 av Geta
Jag behöver inte muta mig fram varken på apoteket eller systembolaget. Det måste vara en underlig kultur i Göteborg.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1128805 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?
Att kunna sätta någon annan före sig själv om det behövs, och det svåraste lära sig tycka om sig själv, vara snäll mot sig själv.