Vänliga veckan: Vad är vänlighet?

Mer
12 feb 2019 06:48 #1128643 av Nissegossen
Svarad av Nissegossen i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 feb 2019 08:27 #1128652 av Amandara
Svarad av Amandara i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?
Vänlighet är Dalai Lama.

• Richard
  • Richard Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Viska's Stormufti
Mer
12 feb 2019 16:35 #1128794 av Richard
Svarad av Richard i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?
Kanske att betala för andras alkohol på Systembolaget?

Jag var o köpte några öl nyss, men jag glömde att lägga en "nästa kund-pinne" på bandet. Så jag sa till hon i kassan, att dom där är inte mina o pekade på flaskorna som stod bakom. Men han bakom sa; -Du får gärna betala dem! (På skoj alltså). Men jag sa; -Nää! Då sa hon i kassan; -Men det är ju vänliga veckan nu?

Richard - Blogg, dagbok och hemsida http://richardhandl.com/

Mer
12 feb 2019 16:50 - 12 feb 2019 16:52 #1128797 av Nissegossen
Richard något som är gratis, men som står högt bland personal, bland annat systemet är gratistidningen Metro. Jag har ofta en kontakt på systemet hon lyser upp när jag kommer, ty på rasten läser de Gärna Metro.

Likadant på apoteket och vårdcentralen hon i kassan vill ha vad hon får inte bara till sig själv utan till andra anställda också. En som jobbat länge på samma Apotek hon visste mitt personnummer och då hade jag dosdisp så fort honsåg mig och att hon redan hade en kund, gick hon till hyllan tog min dosdisp och tidning och medicin bytte plats.

Sista dagen hon jobbade var det då Apoteket skulle delas upp till andra bolag, den gången lade jag tidningen på disken varpå en kund sade du glömde tidningen då nästan röt hon, Nej den är min

Så en gratistidning kan vara en dörröppnare

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 12 feb 2019 16:52 av Nissegossen.

Mer
12 feb 2019 17:08 #1128803 av Geta
Svarad av Geta i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?
Jag behöver inte muta mig fram varken på apoteket eller systembolaget. Det måste vara en underlig kultur i Göteborg.

Mer
12 feb 2019 17:13 #1128805 av ingrid64marie
Svarad av ingrid64marie i ämnet Vänliga veckan: Vad är vänlighet?
Att kunna sätta någon annan före sig själv om det behövs, och det svåraste lära sig tycka om sig själv, vara snäll mot sig själv.

Mer
12 feb 2019 17:23 - 13 feb 2019 12:22 #1128809 av Nissegossen
Att kunna sätta någon annan före sig själv om det behövs, och det svåraste lära sig tycka om sig själv, vara snäll mot sig själv.

Det erkännandet gav mitt ex mig att jag kunde sätta andra före mig själv

det svåraste lära sig tycka om sig själv, vara snäll mot sig själv.

De facto har jag det problemet

Inte för inte, skomakarens familj hade alltid sämsta skorna

Senast ändrad: 13 feb 2019 12:22 av Admin1.

Sidan laddades på: 0.324 sekunder