Man skall vårda sina föräldrar ju

Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1163394 av charlie2
ens föräldrar är heliga ju det gäller att vårda sin moder och fader ju.
man har bara en mamma och en pappa ju.


min mamma och pappa är toppen ju.:dans :vagen

Last edit: 4 år 9 månader sedan by charlie2.
Mer
4 år 9 månader sedan #1163476 av Fantasio
Helt rätt. Jag brukar handla lite åt mina föräldrar o slänga lite skräp och så.
Mer
4 år 9 månader sedan #1163479 av charlie2
ja har fått dyra märkes kläder av min mamma som tex superdry och fredperry mm.

och sedan så min pappa köpt en dator till mig mm.
Mer
4 år 9 månader sedan #1163514 av Geta
Är det inte kapitalistiskt med märkeskläder?
Mer
4 år 9 månader sedan #1163551 av Cider
När ska man inte vårda sin förälder enligt dig, Charlie?
Mer
4 år 9 månader sedan #1163745 av Richard
Det handlar inte om vad man får av sina föräldrar, även om jag fick en sommarjacka för 5 000 kr, en piké-tröja för 2 000 kr o en bilsemester för massvis med pengar av min pappa i förra veckan. Givetvis älskar man sin mamma lika mycket som sin pappa, men mamma är på gränsen till fattigpensionär, medans pappa har det gott ställt. Pappa är dessutom pigg o jobbar fortfarande, trots att han är 68 år. O allt han jobbar ihop går in på vårt företag, som jag o min syster ärver, själv klarar han sig på sin svenska o norska pension.

Mamma är 69 år o ganska sjuk, hon måste ha rullator, äta morfin o en massa andra mediciner. O jag själv behöver ju boendestöd för att ens städa, så jag kan inte hjälpa min mamma med t.ex. det. Men som tur är gör min syster det. Min mamma brukar bjuda på middag i.a.f. O jag vill ju ge nått tillbaka, så ibland köper jag nått till henne. O mamma passade ju mina katter när jag var borta.


Men nu tänker jag skriva något extremt elakt!

Den 13:e december meddelade min pappas nya fru att hon ville skiljas. O hennes dotter gör allt för att komma åt så mycket som möjligt av pappas pengar. Han var tvungen att köpa ut henne från lägenheten. Ca 600 000 kr, ok det fattar ju jag också att det måste gå till så. Lägenheten är ändå värd 2 500 000 kr. Men, sen en gång, när han hade pratat med hennes dotter, så glömde hon att lägga på luren, så i runt 4 timmar satt min syster o lyssnade på vad de pratade om...
Nu kan jag säga det som jag sa en gång när jag var sur på ex-frun, med gott samvete, när hon klagade på mig en gång;
-Du kan ju inte ens ta hand om en son utan att han tar livet av sig!

Hon hade en son med schizofreni, som tog livet av sig. O det roliga är att hon har begynnande Alzheimer, o sån jävla tur att pappa slipper ta hand om henne, o slösa bort sina pengar på henne! Nu får hennes förbannade avkomma leka dadda med henne! Såg hur jobbigt farfar hade det med farmor som hade Alzheimer. O ja, jag önskar dom allt helvete i världen! Nu sker all kontakt via advokater, men det sista hon sa till pappa var typ;
-Stick o brinn i helvetet!