Jag grät nästan - för det var en stor lättnad. Läget är tyvärr illa!

Mer
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179004 av Lelle
Jag har kollat på sjukhusets hemsida och enligt broschyren så ger man dessa mediciner:

Konventionella: Haldol, Hibernal, Flufenazin (Pacinol), Droperidol (Dridol), Pimozid (Orap), Sulpirid (Dogmatil), Trilafon, Fluanxol och Cisordinol!

Atypiska: Invega, Abilify, Klozapin (Leponex), Zyprexa, Seroquel, Zeldox eller Risperdal.

Det är de medicinerna de ger mot psykos på mammas sjukhus.
Men har läst att Haldol och Nozinan var dom vanligaste, men det kanske var mera förr på kommunisttiden.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179016 av Geta
De verkar ordinera moderna mediciner också.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179027 av Zoidar
Har du några planer att hälsa på din mamma?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1179037 av Loni
Hemskt!!!! När tror ni att andra länder kommer ikapp utvecklingen?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179048 av Lelle
Geta, Ja de ordinerar moderna mediciner eftersom det är så individuellt hur medicinerna fungerar från person till person!

Enligt kvalitetsbedömning så är det mentalsjukhuset det bästa i hela landet. Och 950 människor per år har någon gång varit på sjukhuset - de skrivs in när de är sjuka och skrivs ut när de blivit friska , kommer och sedan lämnar! Min mamma bor dock kontinuerligt på sjukhuset med fast plats, emellertid så åker hon korta perioder till institutioner i grannstäderna för att få miljöombyte, men hon återvänder alltid till sjukhuset!

Zoidar, Min hjälpperson tycker ärligt att jag inte bör åka dit sa hon igår efter besöket.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.