Att hedra minnet av bortgånga anhöriga

Mer
3 år 9 månader sedan #1267627 av Geta
Jag har 8 mil till mina föräldrars grav. Vi betalar för gravskötseln hela året min syster och jag.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267654 av Richard

Cosmos skrev: Jag har mina föräldrar begravna i Västerås så det är inte ofta jag åker dit. Sedan vet jag inte hur mycket de förtjänar att hedras...

Min farfar och farmor är också begravda i Västerås. Men de har ingen gravsten, askan spreds i en minneslund. Det är på den katolska kyrkogården.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267688 av Nissegossen
Har inte varit varit vid mina föräldrars grav sedan 2002 då min mor dog. Min äldsta syster
äger gravbrevet och betalar skötseln hon sade i våras när hon ringde att i graven vill hon ligga och efter min död vill hon då det finns plats för en urngrav till hon sade hon att hon ville att jag skulle ligga där det skulle kännas bra för henne hon har gjort som jag skänkt sin kropp till organ till som donation
och åt vetenskapen om det blir aktuellt om det skulle bli över

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1267741 av Vittrad

Geta skrev: Jag har 8 mil till mina föräldrars grav. Vi betalar för gravskötseln hela året min syster och jag.


Vad kostar det?
Mer
3 år 9 månader sedan #1267759 av Geta
Gravskötseln för 5 år kostade 7040 kr år 2016. Då ingår allt och vi delade det på två.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267763 av Cosmos
Det var då dyrt. Lustigt, jag har inte hört om vi betalar något för skötseln. Fast min syster bor förstås i Västerås så det blir väl att hon sköter graven. Min bror och jag har tio mil var att åka.