Vän vill ta livet av sig!

Mer
4 år 2 månader sedan #1225587 av Richard
Igår satt jag o drack öl, så kommer det på messenger: -Jag slänger mig framför tåget ikväll. Jag blev orolig o det enda jag kunde göra var att säga: -Ta nu genast kontakt med psykiatrin i Helsingborg, de har öppet dygnet runt!

Han sa att han skulle göra det, o jag hoppas att han fick hjälp. Jag får inte tag i honom nu. Ibland är han jobbig o tjatar på om han får köpa Iktorivil av mig, men jag säger alltid nej. Jag kan inte sälja min medicin, dessutom är det narkotikaklassat.

Men det är klart man bryr sig om sina vänner!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1225590 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
frågade du inte varför han sade så till dig?

det är ju hot om våld, ofta ligger det någon baktanke bakom.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225596 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Nä, men jag vet att han har problem, det är missbruk, avsaknad av bostad, förhållande som tar slut, stora ekonomiska problem, hot o gäng (det vill inte jag kopplas till i.a.f.) o massa annan skit...
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225601 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
stackarn.

har ju själv blivit av med såna som "tagit sina liv" och det jag ångrar är för det första att inte ha erbjudit min personliga hjälp, och även att inte ha pratat om Jesus med dem.

t-om Djävulen hade jag hellre pratat med dem än ingenting. aldrig försent att varna för helvetet heller, tror jag. dock lär det ju inte vara det som får människor in i Herrens famn precis.

vi får väl se hur det går. skickade själv också iväg en som påstått sig ha självmordstankar för ett par dagar sedan. jag sade åt han att det vore ju synd om han väljer förstörelsens väg typ.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225605 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Ja, man vill ju göra vad man kan, men inte hålla på med att erbjuda medicin o jag är inte någon psykolog, så jag vet inte hur man ska ska göra, mer än att rekommendera riktig psykiatri. Pratar ibland med min mamma som är, eller var kurator, så hon kan ju lite om sånt. Hon hade även hand om visningarna av lik för anhöriga på bårhuset. Det måste ha varit ett svårt jobb.

Men visst, kyrkan kan också hjälpa vissa. Jag ringde jourhavande präst en gång på 112 när min kompis omkom i en trafikolycka.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225607 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
kanske du kan ordna en sån där lik-visning för din vän. så får han se liksom, det är inga roliga saker och att gå runt och hota med våld är inte ok
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.