Orolig för väninna

Mer
3 år 3 månader sedan #1310328 av Richard
En väninna som jag har kontakt med (hon har registrerat sig här på Viska) har inte hört av sig på länge, o hon svarar inte när jag ringer. Sist jag hörde av henne var den 16 december... Vet att hon inte mår bra, o har bl.a problem med sömnen. Skickade ett SMS med Gott nytt År o så men har inte hört något. Hon har lovat att höra av sig, men icke... ;)

Man börjar ju bli lite orolig...
Mer
3 år 3 månader sedan #1310348 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Orolig för väninna
För att söka någon som man inte vet om lever eller inte bör man ha personnummer och namn har du namn och adress är det skatteverket som har skyldighet att tala om, om personen lever, men för att söka en levande krävs nog personnumret, allt är lättare med personnummer. Försök ring på, är det någon som öppnar fråga personen då får du antagligen svar på dina frågor. Anhöriga? Fråga.

Om du fruktar att personen ligger i bostaden oförmögen att svara är rådet när du inte kommer längre att du ringer dina vänner polisen som tar reda på och kan gå in i lägenheten och då kan du vara med när de går in. Det första de gör är att de ringer sjukhusen för att se om hon ligger på sjukhus, i o f tänk över om du skall sätta igång en sökning efter henne om hon kanske håller sig undan frivilligt, men är du allvarligt oroad får du ju göra något. Är hon sjuk med psykiatri i bagaget är det lämpligast att börja där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1310399 av krokus
Svar från krokus i ämnet Orolig för väninna
Richard,

Du har uppenbarligen hennes nummer, varför ringer du inte till henne? 
Mer
3 år 3 månader sedan #1310409 av Richard
Svar från Richard i ämnet Orolig för väninna
Jo, jag har ringt flera gånger, men hon svarar inte. Ibland vet jag att hon inte svarar för hon kanske sover eller kanske inte orkar prata, men då har vi hörts via SMS.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310455 av krokus
Svar från krokus i ämnet Orolig för väninna
Kommer det signaler när du ringer? I så fall är inte batteriet dött i alla fall.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310456 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Orolig för väninna
Richard, kan det vara att hon uppfattar dig som en stalker? Eller känner du henne väldigt bra?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.