Våra Mammor!

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322022 av krokus
Svar från krokus i ämnet Våra Mammor!
Min mamma är en sådan där typisk person som håller på med "victim blaming". T ex när jag blev rånad och misshandlad för några år sedan, sa hon "om du inte hade haft hörlurar på dig, hade det aldrig hänt." Jaha, tack för den kommentaren, jävla rövhål. 

Hon har alltid ställt överdrivet höga krav på min prestation. T ex fick jag G+ på mitt första prov i biologi i högstadiet. Jag var nöjd, det var inte hon. "G+? Det var väl inget bra!" Återigen, tack för den kommentaren, jävla kärring.

Eller när jag klarade körkortsteorin på första försöket, hade fel på fyra eller fem frågor. "De frågor som du inte klarade måste du plugga mer på!" istället för att säga "Grattis!" som en vettig människa. 

Dessutom är hon som en förvuxen tonåring. Smäller i dörrar när hon är sur, lägger på i örat och så vidare. Hon respekterar mig inte när det gäller min hunds uppfostran, eller mina saker. (Hon läste min dagbok och snokade i mitt rum när jag var barn/tonåring. Hon slängde även min dator i grovsoprummet.) Hon säger att respekt är något man förtjänar och jag förtjänar inte hennes respekt. 

Ibland undrar jag varför jag ens har kontakt med henne. 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by krokus.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322032 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Våra Mammor!
Du har min respekt, tyvärr har hon rätt i att respekt får man när man förtjänar det. Men som sagt du förtjänar min respekt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1322039 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Våra Mammor!
min mamma är underbar och tur är väl det med tanke på vilket stolpskott jag har till pappa.
Men vi bråkar skitmycket om spirituella saker som spöken och så vidare, hon tror jättemycket på sånt och trodde jag hade ett spöke i mitt hem när jag först blev psykotisk. hon trodde också i början att jag såg spöken och inte hade schizofreni alls... men samtidigt så är hon en sådär person som aldrig haft något psykiskt problem så tror hon har svårt att sätta sig in i det, hon kan jobba som en dåre utan att gå in i väggen, ett tag hade hon två jobb ett på dagen och ett på natten, själv hade jag klarat det kanske 2 dagar innan jag skulle bli psykotisk :lol:
Mer
3 år 2 månader sedan #1322063 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Våra Mammor!
Har en väldigt snäll mor och jag tycker bara relationen blir till det bättre för varje år som går. Träffar henne 1-2 gånger i veckan.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322066 av Richard
Svar från Richard i ämnet Våra Mammor!
Hurra!

Vittrad är tillbaka!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322069 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Våra Mammor!

Richard skrev: Hurra!

Vittrad är tillbaka!