Bortskämd slyngel?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1322147 av Fantasio
Mamma och pappa la en hel del pengar på mig. Jag ville ha fotbollsskor, det fick jag. Jag ville ha en jojo, det fick jag. Jag ville ha en skateboard, det fick jag. Jag ville ha Levis-jeans, det fick jag. Jag ville ha slalomskidor, det fick jag. Listan kan göras längre.

Jag känner mig skamsen att jag inte visade nog uppskattning för alla saker jag fick. Jag ville bara ha, ha och ha.

Det känns viktigt för mig att hjälpa mamma och pappa med lite matvaror och slänga sopor åt dem. Jag vill betala tillbaka, kan man säga. Helst skulle jag vilja säga att jag älskar mamma och pappa. Det gjorde jag via telefonen när jag mådde lite sämre, men har aldrig gjort det öga mot öga.

Hur hade du det materiellt ställt som barn? Jag var bortskämd och hade allt jag kunde önska mig. Förutom en snowracer och en Big Jim-docka.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Fantasio.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322148 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Bortskämd slyngel?
Min mycket äldre syster tyckte jag var bortskämd men sanningen fanns någonstans mitt emellan. Jag fick den allra bästa presenten, en gitarr i julklapp. Annars fick jag inte så mycket. I tonåren hade jag en veckopeng på 5 kr men då betalade mina föräldrar kläder och t ex restaurangbesök. Jag var väldigt ensam och krävde därför inte så mycket. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1322168 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag fick otroligt mycket i present och julklapp när jag var barn. Och sedan fick vi bara veckpengen i mellan.

Så bortskämd var jag!
Mer
3 år 1 månad sedan #1322176 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag var inte bortskämd som barn. Vi var inte så rika. Jag fick en radio som jag kunde lyssna på 10 i topp på, ett Hagströms dragspel på avbetalning och en skolresa till Rom. Jag tjatade inte att jag skulle ha och ha. Vår och höst åkte vi till en klädaffär med låga priser och handlade.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322195 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag fick allt jag peka på. Utom en dator,

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1322216 av Richard
Svar från Richard i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag var inte mer bortskämd än de flesta andra barnen. Växte upp i övre medelklassen, i villa vid havet, på 80- o 90-talet. Fick märkeskläder, TV, stereo, dator, tv-spel, bärbara spel, parabolantenn, mopeder, dykarutrustning, gå på segelskola o mycket mer... Jag fick t.o.m bilen när jag tog körkort.
 
Vi kunde skratta åt de som inte hade det lika gott ställt, så elaka var vi... T.ex när en kompis som inte hade så mycket dator-, TV-spel o liknande, skulle köpa en kom-radio för 500 kr, så hade hans pappa sagt; -Jag har inte tjocka börsen med mig.

Det gjorde vi narr av, att han jämförde en femhundring med en tjock börs...

Samma föräldrar, berättade inte ens för varandra vad de röstade på, så det ryktades att dom var socialdemokrater!