Bortskämd slyngel?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322220 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag hörde en läkare i psykiatrin säga att schizofrena personer har alltid varit fattiga och kommer alltid vara fattiga. Han menade nog på flera plan än pengar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322221 av Pg
Svar från Pg i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag kan hålla med han. Fast vi är rik i tid!
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322224 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Bortskämd slyngel?
Ja, Pg. Vi är redan "retired" som det heter på engelska.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322225 av krokus
Svar från krokus i ämnet Bortskämd slyngel?
När jag var 17 ville jag ha nya glasögon (de som jag redan hade var spruckna och fula) men fick inga. En kille i min skola tyckte att jag var en bortskämd snorunge för att jag inte köpte nya på egen hand, utan mamma. "Det är bara att spara studiebidraget i två månader", tyckte killen. 

Jag ville börja rida när jag var barn, men mamma hade inte råd förrän jag var 13. Men när det gällde leksaker hade jag så jag klarade mig. Jag gillade även pussel!

När jag var hos pappa däremot, hade jag inte mycket leksaker. Men hos honom brukade jag teckna och måla istället. Det gick ingen matriell död på mig. Maten hos pappa var åt helvete! Spaghetti med ketchup. Protein och fett, vad är det? 
Mer
3 år 2 månader sedan #1322232 av Pg
Svar från Pg i ämnet Bortskämd slyngel?

Maxjohan1983 skrev: Ja, Pg. Vi är redan "retired" som det heter på engelska.




 

Ja jag har hört om FIRE movement, den skulle jag nog försöka gå med i om jag hade ett jobb.
Jag var inte bortskämd när jag var barn, vi var ganska fattiga. 
Men jag fick en radiostyrd bil en gång när jag fyllde 10  eller 12, den var ball. 
Fast vi bodde på landet så man kunde vara ute och ha en boll att sparka, det var tillräckligt kul. 
 
Mer
3 år 2 månader sedan #1322285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bortskämd slyngel?
Jag hade nog som alla andra varken mer eller mindre. Mina föräldrar hade problem att sköta sin ekonomi och det var en del gnäll om pengar. På det sättet fanns viss upplevd fattigdom.