Försökte ta sitt liv

Mer
16 år 6 månader sedan #91775 av Evillynn
En av mina närmsta vänner försökte igår ta sitt liv genom en överdos. Hon ringde till mig idag för att berätta vad som hade händt. Jag kände ingenting trots att jag vet att det var ett seriöst försök som alla andra av hennes självmordsförsök. Hon ligger nu på avdelningen och det enda jag känner att jag verkligen vill säga är att hon ska be sina föräldrar ringa mig då hon lyckas. Jag känner verkligen ingenting. Vad är det för fel på mig egentligen? Jag borde gråta och vara förbannad!
Mer
16 år 6 månader sedan #91777 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Försökte ta sitt liv
Ska kanske tillägga att hon lider av barndomsschizofreni och borderline.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #91843 av Melun
Svar från Melun i ämnet Försökte ta sitt liv
Ibland orkar man bara inte. Du kanske skulle vänta med att göra överhuvudtaget nånting i saken, tills du vet mera. Man kanske kommer på bättre tankar om man bara väntar.
  • Isa-Alise (oinloggad)
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #91878 av Isa-Alise (oinloggad)
Svar från Isa-Alise (oinloggad) i ämnet Försökte ta sitt liv
Det låter som att du är arg på henne för vad hon gjort. Det är en naturlig reaktion.
Mer
16 år 6 månader sedan #91880 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försökte ta sitt liv

Isa-Alise (oinloggad) skrev: Det låter som att du är arg på henne för vad hon gjort. Det är en naturlig reaktion.


Håller med! Säger man att man skall ta livet av sig, så är det en verbal örfil!
Många som tar emot sådant håller nog med!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #91897 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försökte ta sitt liv
Du kanske själv inte mår så bra just nu och det är kanske därför att du nu reagerar som du gör just nu. När du själv mår bättre kanske du kommer att reagera annorlunda på saken.