OBS

The forum is in read only mode.

Aktivitetsersättning - Hur lång tid tar det egentligen?

• Kärlek
  • Kärlek Profilbild Författare till inlägg
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
09 nov 2008 14:37 #158496 av Kärlek
Väntar besked från försälringskassan om aktivitetsärsättning.
Läkarintyg och allt är inskickat och motaget av fsk, men hur länge brukar det ta ?

Får inget förhandbesked via e-öeftimation, där är det inte ens motaget.
o tele sa dem att det kan upp till ett halvår.

Hur länhe gar ni fått vänta?
  • Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
09 nov 2008 14:44 #158499 av Nissegossen
Det är nu för tiden. När jag 91 fick förtidspension damp det bara ned ett brev i brevlådan om att nu har du pension och jag fick pensionen omedelbart!

Det var inte jag som skickade ansökan om det utan det bestämde Fk!

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Mer
09 nov 2008 14:48 #158505 av One
Jag hade varit sjukskriven i tre år när jag fick sjukpension, först tidsbegränsad, sedan efter några år permanent. Vad jag minns togs beslutet bara på några månader men det var år 2000.
Häromåret försökte en kompis till mig få sjukersättning, efter ett år hade hon fortfarande inte hört något trots att hon ringt och stött på flera ggr. Till slut fick hon via telefon höra att hon fått avslag.
Kanske tar det längre tid om man är oenig om hur man ska göra. Det handlar ju faktiskt om människors framtida liv. Dessutom har man blivit mer restrektiv när det gäller att bevilja sjukersättning.
Att vara sjuk är inte detsamma som att sakna arbetsförmåga och det är den man koncenterar sig på.
  • Kärlek
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
09 nov 2008 14:48 #158506 av Kärlek
Okej.
Smidigt.
Nu tycks det ta en jäkla tid iaf.

Fick iofs ett brev där jag skulle fyllai kontonr och bank.
Det är väl lovande?
Om det däimot skulle bli avslag, går det väl lite snabbare?
  • Kärlek
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
09 nov 2008 14:55 #158510 av Kärlek
One,

Sjukt.
Mer
09 nov 2008 15:09 #158524 av Q.L
När jag för första gången ansökte, så var det någon som jobbade deltid och det dröjde 3 månader innan ärendet lämnades över åt någon annan och sedan 1 månad tills jag fick det beviljat.

Ibland så vet jag inte hur de tänker, men att det dröjer hör nog dessvärre till det normala.
Mer
09 nov 2008 17:07 #158595 av Dinis
Jag väntar fortfarande på besked... ansökte om det i april=/
Mejlade fk för några veckor sen och frågade hur lång handläggnings tiden var och den är på ca 4-6 månader.
Mer
11 nov 2008 12:43 #159045 av Mei
De måste ha tagit ett beslut angående aktivitetserättningen inom 3 månader och det var nog så länge jag fick vänta innan jag fick min >< Det var många månaders väntan men pengarna kommer retroaktivt sedan.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Hur lång tid tar det att ställa diagnoser (Läkartidningen)5onsdag, 27 januari 2021
Hur får man en tid hos psykiatriker om man jobbar heltid i framtiden?4fredag, 22 februari 2019
Hur lång tid tar det innan effekten kommer på Abilify?4onsdag, 30 april 2008
Hur lång tid tar det för Cisordinol?4måndag, 06 mars 2017
Hur lång tid tar det att ställa diagnos?4torsdag, 27 mars 2008
Sidan laddades på: 0.443 sekunder