Vad gör ni på dagarna?

Mer
19 år 5 dagar sedan #10820 av Harriet
Får aldrig något vettigt gjort. Lagar inte mat, städar inte självmant osv.
Sitter för det mesta bara på boendet och dricker kaffe, ibland går jag ner till lägenheten, röker och är inne och läser det ni skrivit.
Det sjuka är att jag trivs med min sysslolöshet. Lever för de två terapi-stunderna i veckan och de tillfällen när jag är så pass lugn att jag kan läsa( just nu böcker av Naomi Klein och Sartre).
Jag trivs men jag skäms.Skäms för att försäkringskassan ger mig mer än 9000 kronor i månaden som jag inte gjort något för att förtjäna.
Tänker på hur det var innan jag blev sjuk, vilka planer jag hade och hur jag sviker den där lilla sextonåringens drömmar.
Nej nu tycker jag synd om mig själv igen -men har jag inte rätt att göra det ibland? Vet inte....
Mer
19 år 5 dagar sedan #10822 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Hejsan
Arbetstränar lite på RSMH men får heller inte mycket gjort.
Visst får Du tycka synd om Dig själv.
Och våga inte skämmas för att Du får det som Du är berättigad till.
För då kommer jag och Miss Piggy å ger Dig smisk på gumpen.
[color=red:389hd3p0][size=150:389hd3p0]Kramiz[/size:389hd3p0][/color:389hd3p0]
Mer
19 år 5 dagar sedan #10823 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Tack TIKKI!
Dina små hälsningar är alltid lika uppmuntrande.
Må så bra!
MVH Harriet
Mer
19 år 5 dagar sedan #10824 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Jag gör inte heller mycket om dagarna, sitter väl mest vid datorn och surftar runt. Men jag har lite aktiviteter på Psykiatriska Rehabiliterings Enheten. Bowling på tisdagar, Färg och Form varannan onsdag och KOmpetenz-gruppen tre gånger i månaden på fredagar.
Mer
19 år 5 dagar sedan #10826 av Bortajag
Svar från Bortajag i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Jag gör rätt lite saker jag också, fast jag lägger en hel del tid på att styrketräna hemma (med hantlar o skivstänger). Köpte mer viktskivor till hantlarna nu förra veckan, så nu har jag 44 kilo hemma. Kanon!

Känns bra o träna. Känns som man kommer ner på jorden lite grann av det + det att jag inte får någon motion alls annars då jag inte går ut ur lägenheten särskilt ofta.
Mer
19 år 5 dagar sedan #10846 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Jag arbetar på dagarna. Har arbetat sedan -99, förutom ett år då jag var helt sjukskriven. Om jag är ledig läser jag mycket böcker, sitter vid datorn eller tittar på TV.