Arbetsintervju

Mer
4 år 8 månader sedan #1176121 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Arbetsintervju
Tack Skellington!

Krokus, tack för varningen!

/Dave
Mer
4 år 8 månader sedan #1176141 av Geta
Svar från Geta i ämnet Arbetsintervju
Jag tror inte att något fackförbund hjälper psykiskt sjuka i arbete. Då får man vända sig till andra instanser.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176160 av wasp
Svar från wasp i ämnet Arbetsintervju

Geta skrev: Jag tror inte att något fackförbund hjälper psykiskt sjuka i arbete. Då får man vända sig till andra instanser.


Facket bryr sig om en hel del. Psykiskt sjuka - njaeee!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176193 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Arbetsintervju

1Dave skrev: Tack Skellington!

Krokus, tack för varningen!


Om du blir anställd inom ett fackförbund som omfattas av LO har du arbetsmarknadsförsäkringar om du blir sjuk. Viktigt att känna till. I så fall om du blir sjuk träder försäkringen in, det var tänkt som ersättning av sjukpenning och den lön du har att försäkringen skulle överbrygga sjukpenningen upp till din lön.

Ett tjänstemannaförbund har du rätt att kunna arbetsmarknad försäkra dig själv men då får du betala själv för att det skall gälla. Inom LO bekostar arbetsgivaren kostnaden för premien. Facket har avstått löneförhöjning mot att istället fått arbetsgivaren att betala premien

Löpande band, ja, jag har på Pripps fullgods (Lagret färdig tappad dricka) Det var där ett jobb det sista jag jobbade ute på Bryggeriet i Frölunda Monotont fick se till att lösa problem med maskinen och få allt att flyta. En bana in med tomma flaskor och här talar vi om kolonn alltså från rengjorda flaskor, i ordning mot tappen där flaskorna fylldes etikettmaskinen som klistrade på etiketten sedan vidare till strax före där jag stod var det backfyllare sedan upp där jag var där kom backarna och maskinen jag skötte lastade allt på en pall sedan en truck som tog pallen och staplade det upp till tre pallars höjd. Jag har erfarenhet av alla jobben sedan tidigare
Gick vi kvällsskiftet, stängde de ned sedan städa. inga problem att få tag i en öl, man tog en efter att ha ställt trucken och man städat maskinerna sedan stämpla ut, byta om och åka hem.

Ganska trist jobb

Obekväma arbetstider ifråga om skiftarbete är det tio års kortare livstid i gott sällskap av läkare och poliser

På burk kolonen körde de 36.000 burkar/tim på flaskor ung 12000 per skift.

Burkar som inte blivit fyllda burkar kallat lätt tappat var där en röntgen av nivån och var de inte fyllda sköts de av kolonen av tryckluft ned i en vagn som man kunde tippa av dem. När de åkte ut lät det som en bättre kulspruta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176383 av krokus
Svar från krokus i ämnet Arbetsintervju

Geta skrev: Jag tror inte att något fackförbund hjälper psykiskt sjuka i arbete. Då får man vända sig till andra instanser.

Vet inte om det är mitt svar som du syftar på? Facket visste inget om min sjukdomshistoria eller diagnos. Däremot tycker jag att de borde ha pressat arbetsgivaren om att ge oss anställda åtminstone avtalsenlig lön! Den arbetsgivaren var kollektivavtalsansluten.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184527 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Arbetsintervju
Fått besked, blev antagen till utbildning som plastmaskinställare. Kommer göra praktik på ett företag under utbildningen.

/Dave