Grönt kort hos tandläkare

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #318951 av
Hej, Pinocchio här
Har haft ett himla besvär med tandläkare. Har gått hos Hässleholms folktandvård som ligger närmast till. Hade fått ett "grönt kort" som fungerade bra. En dag säger en person i luckan där man anmäler sig och betalar att "Du behöver ju inget kort. Vi har ju informationen i datan". Hon tjatade om att få klippa sönder kortet. Har inte mycket psykisk kraft att sätta emot, så jag lät henne göra detta. Hur dum får man vara. Sen skulle jag gå till tandläkaren i Göteborg då jag var där. De ville ha det gröna kortet. Tandläkaren där uppmanade mig att skaffa nytt grönt kort i Skåne. Om inte kortet, så den sifferkod som gällde för att de skulle kunna ta betalt från Skåne. Jaha, så det fixade jag med rätt stor ansträngning. Sedan säger tandläkaren i Göteborg, ja, men vi måste ha själva kortet, det räcker inte med koden. Be att få kopia på datan nere i Hässleholm. Jag gick till Hässleholms folktandvård, men fick kalla handen. Vi gör inte några kopior! Några kopior gör vi absolut inte!!! Hon tvärvägrade. Tandläkaren i Göteborg hade sagt att hon skulle sluta och därför kom en ny tandläkare när jag var där nu i juli. När hon hörde att jag skulle betala med hjälp av högkostnadsskyddet som gäller för såväl läkare som tandläkare numera, började hon tjata om att jag måste ha det gröna kortet, annars gällde inte högkostnadsskyddet. Samma sak hade hon i luckan i Hässleholm sagt.
Men folk som inte har gröna kort, de kan ju använda högkostnadsskyddet. Ja, men för dig gäller det inte!!!!
Svara på det här inlägget till <!-- e --><a href="mailto:lilleman99@passagen.se]lilleman99@passagen.se[/url]<!-- e -->

Hälsningar
Pinocchio
Mer
13 år 8 månader sedan #318955 av Geta
Svar från Geta i ämnet Grönt kort hos tandläkare
Jättekonstigt! Du hade väl kunnat få behålla ditt gröna kort
även om de hade dina uppgifter i datan.
Mer
13 år 8 månader sedan #319130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Grönt kort hos tandläkare
Låter väldigt konstigt. Du skulle ju kunna vända dig och klaga till Patientnämnden i Skåne för att få ett grönt kort.
www.skane.se/templates/Page.aspx?id=4782
Mer
13 år 8 månader sedan #319142 av Nissegossen
Någon som säger åt mig att klippa sönder en värdehandling skulle jag neka till 100%

Vad var det för ett jädra råd hon kom med?
Klaga som sjutton här hon skall helst inte ha jobbet kvar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum